Емоційний складник освітнього перформансу студентів вищої школі (Emotional component of performative activity of higher education students)

Карповець, М. (M. Karpovets) (2024) Емоційний складник освітнього перформансу студентів вищої школі (Emotional component of performative activity of higher education students). Вісник Львівського університету. Серія психологічні науки (вип.22). pp. 70-75.

[thumbnail of EMOTIONAL COMPONENT.pdf]
Preview
PDF - Published Version
Download (358kB) | Preview

Анотація

У статті проаналізовано зміст емоційного складника перформативної діяльності студентів вищої школи, зокрема у контексті стресових і невизначених ситуацій. Перформанс є особливою формою взаємодії між студентами, що передбачає особливий рівень емоційної довіри та комунікації, спрямованих на досягнення поставлених навчальних результатів. Показано, що перформативна діяльність спонукає задіяння психологічних ресурсів і опор, щоб подолати як суб’єктивні (страх, тривожність, невпевненість, відсутність мотивації), так і об’єктивні виклики (тілесна взаємодія з іншими, виступ на публіці, зміна ролей). Водночас перформанс уможливлює діяльнісну та показову активність студентів, що часто вчаться шукати інноваційні рішення у проблемних ситуаціях, опановувати соціальні ролі та зв’язки, розширювати світогляд. Представленого результати емпіричного дослідження аналізу емоційного стану студентів під час перформансу, використовуючи результати тесту за моделлю «BASIC Ph». Емпіричну базу дослідження становила вибірка з 90 студентів Національного університету «Острозька академія» віком від 16 до 20 років, зокрема спеціальностей 053 Психологія, 035 Філологія: 035.041 Германські мови та література, 035 Філологія: 035.01 Українська мова та література, 061 Журналістика. Опитування відбувалося від 16 вересня по 1 листопада 2024 року, використовуючи додаток Google Форма для опитування. У результаті емпіричного дослідження встановлено, що студенти у стресових ситуаціях найчастіше схильні використовувати такі стратегії: C – когніція і когнітивні стратегії (Cognition), показник 24, B – віра та цінності (Belief & Values), показник 17, I – уява та творчість (Imagination), показник 17, Ph – фізичні та тілесні ресурси (Physical), показник 17, A – емоції та почуття (Affect), показник 16, S – соціальні звʼязки та спілкування (Socialization), показник 15.
(The article analyses the content of the emotional component of the performative activity of higher education students, in the context of stressful and uncertain situations. The performance is a unique interaction between students, which involves exceptional emotional trust and communication to achieve the set educational results. It has been shown that performative activity encourages using psychological resources and supports to overcome subjective (fear, anxiety, uncertainty, lack of motivation) and objective challenges (bodily interaction with others, public speaking, role reversal). At the same time, performance enables students to be active and demonstrative, often learning to find innovative solutions to problematic situations, master social roles and relationships, and broaden their horizons. The article presents the results of an empirical study of the analysis of the emotional state of students during a performance, using the results of the BASIC Ph test. The empirical basis of the study was a sample of 90 students of the National University of Ostroh Academy aged 16 to 20, in particular, specialties 053 Psychology, 035 Philology: 035.041 Germanic Languages and Literature, 035 Philology: 035.01 Ukrainian Language and Literature, 061 Journalism. The survey was conducted using the Google Forms application from 16 September to 1 November 2024. The empirical study found that students in stressful situations most often tend to use the following strategies: C – cognition and cognitive strategies (Cognition), indicator 24, B – belief and values (Belief & Values), indicator 17, I – imagination and creativity (Imagination), indicator 17, Ph – physical and bodily resources (Physical), indicator 17, A – emotions and feelings (Affect), indicator 16, S – social connections and communication (Socialisation), indicator 15.)

Тип файлу: Стаття
Ключові слова: емоції, управління емоціями, життєстійкість, перформативна діяльність, перформанс у вищій школі, модель «BASIC Ph» ( emotions, emotion management, resilience, performative activity, performance in higher education, BASIC Ph model)
Теми: За напрямами > Психологія
Підрозділи: Навчально-науковий інститут соціально-гуманітарного менеджменту > Кафедра філософії та культурного менеджменту
Розмістив/ла: заввідділу Наталя Денисенко
Дата розміщення: 05 Лис 2025 14:32
Остання зміна: 05 Лис 2025 14:32
URI: https://eprints.oa.edu.ua/id/eprint/10221

Actions (login required)

Переглянути елемент Переглянути елемент