Avhustiuk, M. M. (М. Августюк) (2023) Intrinsic, extrinsic and mnemonic factors of metacognitive monitoring accuracy (Внутрішні, зовнішні та мнемонічні чинники точності метакогнітивного моніторингу). Психологічні студії (№ 2). pp. 7-17.
Preview |
PDF
- Published Version
Download (336kB) | Preview |
Анотація
The paper reports upon an investigation of metacognitive monitoring accuracy factors in learning tasks of university students. The experiment explores the contribution of some intrinsic, extrinsic and mnemonic factors such as type of learning material, task type, task complexity, and ease / difficulty of performing to metacognitive monitoring accuracy. The study was conducted among 233 university students. The empirical results show the predominance of metacognitive monitoring accuracy, while underconfidence is a downward trend. MMA (+ +) rates of metacognitive monitoring accuracy can be found in the easiest tasks on recollecting pairs of words and MMA (– –) rates – in general knowledge questions of medium difficulty. Overconfidence appears in the most difficult tasks on the deduction inferences and on the logical analogies. The results confirm the dependence of metacognitive monitoring accuracy on the level of ease / complexity of tasks and ease / difficulty of performing; the level of task complexity affects higher rates of metacognitive judgments’ inaccuracies, in particular, in the form of overconfidence. In open-answer questions there is a predominance of MMA (+ +) and MMA (– –) rates of metacognitive monitoring accuracy; underconfidence and overconfidence rates are also higher in openanswer questions. The more complex the task is, the greater is the confidence in the difficulty of performing. The results can be significant in the process of understanding the relationship between metacognitive monitoring accuracy and learning performance of university students.
(У статті проведено дослідження чинників точності метакогнітивного моніторингу навчальних завдань студентів ЗВО. За допомогою експерименту досліджували деякі внутрішні, зовнішні та мнемонічні чинники, такі як тип навчального матеріалу, тип завдання, складність завдання та легкість/складність виконання, на точність метакогнітивного моніторингу. Дослідження проводилося серед 233 студентів університету. Емпіричні результати показують переважання точності метакогнітивного моніторингу, тоді як недостатня впевненість має тенденцію до зниження. Показники точності метакогнітивного моніторингу «+ +» можна знайти в найпростіших завданнях на запам’ятовування пар слів, а показники точності метакогнітивного моніторингу «– –» – у загальних питаннях середньої складності. Надмірна впевненість проявляється в найскладніших завданнях на дедуктивні умовиводи та логічні аналогії. Результати підтверджують залежність точності метакогнітивного моніторингу від рівня легкості/складності завдань та легкості/складності виконання; рівень складності завдання впливає на вищі показники неточностей метакогнітивних суджень, зокрема у вигляді надмірної впевненості. У запитаннях із відкритою відповіддю переважають судження типу «+ +» і «– –»; показники недостатньої та надмірної впевненості також вищі у запитаннях із відкритою відповіддю. Що складніше завдання, то більша впевненість у складності виконання. Результати можуть бути значущими в процесі розуміння зв’язку між точністю метакогнітивного моніторингу та успішністю навчання студентів університету.)
| Тип файлу: | Стаття |
|---|---|
| Ключові слова: | aJOLs, aRCJs, gJOLs, gRCJs, Illusion of Knowing (IK), Illusion of Not Knowing (INK), JOLs, RCJs, learning tasks, metacognitive judgements, Metacognitive Monitoring Accuracy (MMA), overconfidence, performing activity, underconfidence (aJOLs, aRCJs, gJOLs, gRCJs, ілюзія знання, ілюзія незнання, JOLs, RCJs, навчальні завдання, метакогнітивні судження, точність метакогнітивного моніторингу, надмірна впевненість, виконання завдань, недостатня впевненість) |
| Теми: | За напрямами > Психологія |
| Підрозділи: | Навчально-науковий інститут міжнародних відносин та національної безпеки > Кафедра міжнародних відносин |
| Розмістив/ла: | заввідділу Наталя Денисенко |
| Дата розміщення: | 10 Лис 2025 11:35 |
| Остання зміна: | 10 Лис 2025 11:35 |
| URI: | https://eprints.oa.edu.ua/id/eprint/10227 |
Actions (login required)
![]() |
Переглянути елемент |


