Августюк, М. М. (M. Avhustiuk) (2022) Навички управління емоціями у контексті точності метакогнітивного моніторингу навчальної діяльності у студентів (The role of managing emotions skills in metacognitive monitoring accuracy of the learning activities in university students). Журнал сучасної психології (2(26)). pp. 10-17. ISSN 23104368
Preview |
PDF
- Published Version
Download (507kB) | Preview |
Анотація
У статті описано особливості точності метакогнітивного моніторингу навчальної діяльності у студентів у розрізі рівнів управління емоціями. Отримані результати продовжують розширювати проблемні аспекти дослідження чинників точності метакогнітивного моніторингу навчальної діяльності у студентів закладів вищої освіти. Основними інструментами дослідження були методики визначення рівня емоційного інтелекту “MSCEIT V 2.0” та «ЕмІн», направлені на встановлення зв’язку між такими рівнями емоційного інтелекту, як управління емоціями, і точністю метакогнітивного моніторингу. Точність метакогнітивного моніторингу ми визначали як різницю між суб’єктивним оцінюванням правильності відтворення інформації та показниками фактичного відтворення. Ми враховували такі профілі метапізнавальної активності: «+ +» та «− −» – показники точності моніторингу, що свідчать про наявність метакогнітивного знання (ТММ); «− +» – показники недостатньої впевненості, або ілюзії незнання (ІНЗ), і «+ −» – показники надмірної впевненості, або ілюзії знання (ІЗ), що свідчать про відсутність метакогнітивного знання. Кореляційний аналіз показав кореляції середнього та високого рівнів між рівнями управління емоціями (“MSCEIT V 2.0”) і точністю метакогнітивного моніторингу у проспективних і ретроспективних судженнях упевненості у правильності виконання. На рівні тенденції, більш точними у своїх судженнях є студенти із середнім рівнем управління емоціями (“MSCEIT V 2.0”), тоді як найбільш точними у своїх метакогнітивних судженнях є студенти з дуже високим, високим, середнім і частково дуже низьким рівнями управління емоціями («ЕмІн»). Отже, результати аналізу, отримані в дослідженні, можуть відігравати важливу роль у процесі розуміння зв’язку між точністю метакогнітивного моніторингу та навчальною діяльністю студентів у розрізі рівнів управління емоціями. Перспективним напрямом дослідження емоційного інтелекту є вивчення особливостей впливу показників емоційної фасилітації мислення на точність метакогнітивного моніторингу навчальної діяльності у здобувачів вищої освіти.
(The study examines metacognitive monitoring accuracy of the learning activity of university students in terms of managing emotions skills. The current results continue to expand an investigation of metacognitive monitoring accuracy factors in university students. The main instruments used in the study were the “MSCEIT V 2.0” test and the “EmIn” questionnaire aiming to find out the relationships between the levels of emotional intelligence such as managing emotions skills and metacognitive monitoring accuracy rates. Metacognitive monitoring accuracy was defined as the difference coefficient between subjective assessment of the accuracy of performing (metacognitive judgements rates) and test results. We took into account such profiles of metacognitive activity as: profiles of “MMA+ +” and “MMA− −” rates that denote accurate metacognitive monitoring and profiles of “INK− +” and “IK+ −” rates that denote inaccurate metacognitive monitoring. The results indicate the significance of the empirically established correlations of the medium and high levels between the variables of managing emotions skills according to the “MSCEIT V 2.0” test and metacognitive monitoring accuracy rates in JOLs and RCJs. At the trend level, the students with medium levels of managing emotions skills (“MSCEIT V 2.0”) are more accurate in their judgments, while the students with very high, high, medium, and partially very low levels of managing emotions skills (“EmIn”) are more accurate in their metacognitive judgments. Thus, the results of the analysis found in the study can play an important role in the process of understanding the relationship between metacognitive monitoring accuracy and the learning activities in university students in terms of managing emotions skills. A promising direction of research of emotional intelligence of students is the study of the influence of using emotions to facilitate thought skills on metacognitive monitoring accuracy of the learning activities in university students.)
| Тип файлу: | Стаття |
|---|---|
| Ключові слова: | емоційний інтелект, ілюзія знання (ІЗ), ілюзія незнання (ІНЗ), навчальна діяльність, точність метакогнітивного моніторингу (ТММ), управління емоціями (emotional intelligence, illusion of knowing, illusion of not knowing, learning activity, metacognitive monitoring accuracy, managing emotions skills) |
| Теми: | За напрямами > Психологія |
| Підрозділи: | Навчально-науковий інститут міжнародних відносин та національної безпеки > Кафедра міжнародних відносин |
| Розмістив/ла: | заввідділу Наталя Денисенко |
| Дата розміщення: | 17 Лис 2025 14:45 |
| Остання зміна: | 17 Лис 2025 14:45 |
| URI: | https://eprints.oa.edu.ua/id/eprint/10260 |
Actions (login required)
![]() |
Переглянути елемент |


