ПІДХОДИ ДО ОЦІНКИ КОМУНІКАТИВНОЇ ЕФЕКТИВНОСТІ PR-ДІЯЛЬНОСТІ: ЗАГАЛЬНИЙ ОГЛЯД (Approaches to evaluation of communicational effectiveness of PR activities: general viewing)

Рибак, А. І. (A. Rybak) (2012) ПІДХОДИ ДО ОЦІНКИ КОМУНІКАТИВНОЇ ЕФЕКТИВНОСТІ PR-ДІЯЛЬНОСТІ: ЗАГАЛЬНИЙ ОГЛЯД (Approaches to evaluation of communicational effectiveness of PR activities: general viewing). Наукові записки. Серія "Культура і соціальні комунікації'' (Вип. 3). pp. 43-61.

[thumbnail of 5.pdf] PDF - Published Version
Download (3MB)

Abstract

Розкрито зміст понять «ефективність PR-діяльності» та «оцінка ефективності». Висвітлено проблему розмежування кількісних та якісних оцінок, короткострокових програм та довгострокових стратегій PR-діяльності. Наведено найпоширеніші на Заході моделі оцінки ефективності PR, а також підходи російських авторів.
(In the article the problem of concept efficiency PR and evaluation of the effectiveness are analyzed. The problem of differentiation quantitative and qualitative assessments short-term programs and long-term strategies PR are cjnsidered. There are most common west-types of evaluation of the effectiveness in the article and approaches Russian authors)

Item Type: Article
Uncontrolled Keywords: PR-діяльність, PR-акції ефективність, оцінка ефективності, вимірювання ефективності, результативність, якість, результати, наслідки, впливи, модель. (PR-activity, PR-demarchecle, afficiency, evaluation of the effectiveness, performance measurement, effectiveness, quality, results, consequences, influence, type.)
Subjects: by fields of science > Management of enterprises. Management > Advertising. Information System. PR
Divisions: The College of International Relationship > The Department of Political Science
Depositing User: Галина Цеп'юк
Date Deposited: 29 Nov 2012 10:37
Last Modified: 29 Nov 2012 10:37
URI: https://eprints.oa.edu.ua/id/eprint/1549

Actions (login required)

View Item View Item