Кришмарел, В. Ю. (Krishmarel V.Yu.) (2012) РЕЛІГІЙНА ЕТИКА ЧИ РЕЛІГІЙНА ОСВІТА? ТОЧКИ ДОТИКУ ТА МЕТОДОЛОГІЧНІ ПРОБЛЕМИ ВПРОВАДЖЕННЯ ( Religious Ethics or Religious Education? Points of Contiguity and Methodological Problems of Introduction). Наукові записки. Серія "Психологія і педагогіка", Вип.21. pp. 231-238.
PDF
Download (255kB) |
Abstract
У статті розкрито важливість етичної регламентації професії
соціального педагога. Охарактеризовано зафіксовані в
етичному кодексі моральні принципи соціально-педагогічної діяльності:
повага до гідності кожної людини, пріоритетність
інтересів клієнта, толерантність, довіра та взаємодія у вирішенні
проблем клієнта, доступність послуг, конфіденційність,
дотримання норм професійної етики (The importance of ethic regulation of social teacher’s profession
is exposed in the article. The moral principles of social-pedagogical
activity that are fixed in the ethic code are described: respect to the
dignity of everybody, priority of client’s interests, tolerance, trust
and co-operation in the decision of client’s problems, availability of
services, confidentiality, observance of professional ethics’ norms)
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | релігійна освіта, курси морально-духовного спрямування, методологія, методика ( religious education, spiritual and moral education, methodology method) |
Subjects: | by fields of science > Education by fields of science > Ethics by fields of science > Religion Навчальні матеріали та презентації |
Divisions: | UNSPECIFIED |
Depositing User: | заввідділу Наталя Денисенко |
Date Deposited: | 07 Nov 2013 12:36 |
Last Modified: | 07 Nov 2013 12:36 |
URI: | https://eprints.oa.edu.ua/id/eprint/2496 |
Actions (login required)
View Item |