Вячеславова, E. (E. Vyacheslavova) (2015) СЕМІОЛОГІЯ МИСТЕЦТВА Я. МУКАРЖОВСЬКОГО: ДО ПИТАННЯ ПРО МЕТОДОЛОГІЮ ДОСЛІДЖЕННЯ ФІГУРАТИВНИХ ПЕРЕТВОРЕНЬ В ОБРАЗОТВОРЧОСТІ (Semiology of art by Y. Mukarjovsky: to the question of methodology of research of figurative transformation in the visual art). Наукові записки Національного університету «Острозька академія». Серія «Культурологія» (Вип.16). pp. 152-157.
Preview |
PDF
- Published Version
Download (258kB) | Preview |
Анотація
У статті розглянуто структуральну естетику Я. Мукаржовського як вступ до теорії образотворчого тропосу. Вчення про твір
як художній знак автор піддає аналізу в аспекті дослідження способів породження непрямих смислів в образотворчості. Здійснено експлікацію понятійних засобів, здатних слугувати дослідженню семантичних зсувів у мистецтві. Показано методологічний потенціал понять «функція» та «естетична норма» як інструментів аналізу фігуративних утворень. Виявлено двоїсті шляхи метафоризації відповідно до антиномічної структури твору як автономного естетичного знаку та комунікативного знаку. Показано значущість концепції «поетичної мови» щодо пояснення полісемії фігуративних феноменів в образотворчості. Акцентовано шляхи семантизації «формальних»елементів твору та їх роль у процесах утворення непрямих смислів.
(The article considers the structural aesthetics of Y. Mukarjovsky as an introduction to the theory of visual tropos. The author analyzes the teachings of Mukarjovsky about the work as an artistic sign in the aspect of the
study of ways of generating indirect meanings in the visual arts. It is made the explication of conceptual tools that can serve the study of semantic shifts in art. The author identifies the methodological potential of the concepts
of «function» and «aesthetic norm» as an analysis tools for figurative formations. The article shows the duality ways of metaphorization in the art in accordance with the antinomical structure of the work as an autonomous
aesthetic sign and communicative sign. It is noted the importance of the concept of «poetic language» in the understanding of the polysemy of figurative phenomena in the visual arts. The ways of semantization of «formal» elements of the work and their role in the processes of formationof indirect meanings are accented in the article.)
Тип файлу: | Стаття |
---|---|
Ключові слова: | «Розшарування» функцій, «кругообіг естетичних норм», автоматизація, одивнення, розсіяний комунікативний елемент, поетична мова («Stratification» of functions, «circulation of aesthetic norms», automation, defamiliarisation, semantic tension, diffuse communicative element, poetic language) |
Теми: | За напрямами > Філософія |
Підрозділи: | UNSPECIFIED |
Розмістив/ла: | Галина Цеп'юк |
Дата розміщення: | 16 Лип 2015 09:51 |
Остання зміна: | 16 Лип 2015 09:51 |
URI: | https://eprints.oa.edu.ua/id/eprint/3831 |
Actions (login required)
Переглянути елемент |