Комунікативно-паргматичні особливості засобів параграфеміки у мікроблогах сучасного медійного дискурсу (COMMUNICATIVE AND PRAGAMTIC PACULIARITES OF PARAGRAPHEMIC MEANS IN MICROBLOGS OF CONTEMPORARY MEDIA DISCOURSE)

Тирон, І. (I. Tyron) (2015) Комунікативно-паргматичні особливості засобів параграфеміки у мікроблогах сучасного медійного дискурсу (COMMUNICATIVE AND PRAGAMTIC PACULIARITES OF PARAGRAPHEMIC MEANS IN MICROBLOGS OF CONTEMPORARY MEDIA DISCOURSE). Наукові записки Національного університету «Острозька академія». Серія «Філологічна» (Вип.55). pp. 255-258.

[thumbnail of 93.pdf]
Preview
PDF - Published Version
Download (443kB) | Preview

Анотація

Стаття присвячена аналізу засобів параграфеміки у мікроблогах сучасного медійного дискурсу. Були дослідженні особливості повідомлень англомовних засобів масової інформації в Твіттері. У роботі аналізуються комунікативні та прагматичні функції засобів параграфеміки.
(The article deals with the analysis of paragraphemic means in microblogs within the framework of contemporary media discourse. The media convergence and digitalization opened new perspectives in the investigation of contemporary media discourse. The functioning of contemporary media discourse in the Internet resulted into the emergence of new media forms of making news online – blogging and microblogging. In particular, Twitter, a free microblogging service, is used by modern
mass-media to broadcast news. The limited size to 140 signs of text in Twitter resulted into the new mode of broadcasting news. It helps people to keep pace with the news within 24 hours.
The purpose of this scientific exploration is to analyze the specific representation of paragraphemic means in microblogs within the framework of contemporary media discourse. The net’s potential provides microblogs with a great variety of paragraphemic means. Paragraphemic means are effectively utilized to bring the reader’s attention to the important chunk of the text and add emphasis to it.
The special emphasis is laid upon the usage of hashtags in microblogs. This study analyses the peculiarities of hashtags taken from mass-media Twitter accounts such as @nytimes, @cnnbreakingnews, @bbcnews, @washinghtonpost, @guardian, @cosmopolitan.)

Тип файлу: Стаття
Ключові слова: Гештеґ, мікроблог, медійний дискурс, параграфемні засоби, Твіттер (Hashtag, media discourse, microblog, paragraphemic means, Twitter)
Теми: За напрямами > Загальні питання лінгвістики та літератури
Підрозділи: UNSPECIFIED
Розмістив/ла: Галина Цеп'юк
Дата розміщення: 21 Січ 2016 12:52
Остання зміна: 21 Січ 2016 12:52
URI: https://eprints.oa.edu.ua/id/eprint/4118

Actions (login required)

Переглянути елемент Переглянути елемент