Дмітренко,, Н. (N. Dmitpenko) (2015) Формування інформаційної компетенції майбутнього вчителя іноземної мови. Наукові записки Національного університету “Острозька академія”. Серія «Філологічна» (Вип.54). pp. 32-33.
Preview |
PDF
- Published Version
Download (276kB) | Preview |
Анотація
Розглядається питання формування інформаційної компетенції майбутніх вчителів іноземної мови. Освітлено актуальність проблеми; уточнено визначення інформаційної компетенції вчителя іноземної мови та подано її компонентний склад; розроблено номенклатуру умінь, що розвиваються на основі навчальних Інтернет-ресурсів; окреслено основні положення формування інформаційної компетенції вчителя іноземної мови.
(The article is devoted to the problem of formation of informative competence of future foreign language teachers. This paper addresses the issue of the development of informational competence in teaching foreign languages. The author discusses
the importance of the problem of formation of informative competence and its urgency, analyses scientific sources, gives definition of «informational competence of future foreign language teachers», develops taxonomy of communicative skills of future foreign language teachers developed via new computer technologies, and describes the main principles in the formation of informational competence of future foreign language teachers. Didactic foundations of the formation and development
of the information competence of the future foreign language teachers in order to effectively prepare them for the usage of informative technologies in professional activity have been investigated in the article.Main components of informative competence of future foreign language teachers are observed and described.Namely, definite groups of conditions for such preparation have been defined to which the author has suggested to include normative, organizational, psychological and
pedagogical conditions. They have been given proper reasoning in the article. It is expected, that mastering of offered skills of informative competence independently will allow the future teacher of the foreign language to develop and use resources of informative communicative technologies (e.g. computer-assisted language learning) in learning process. It is provided also,
that the skills and informative competence obtained by them will be developed and be improved, and application of multimedia technologies and computer-assisted language learning will not be incidental in teaching foreign languages.)
Тип файлу: | Стаття |
---|---|
Ключові слова: | Iнформаційна компетенція, навчання іноземної мови, інформаційно-комунікаційні технології в навчанні (Informational competence, teaching foreign languages, computer-assisted language learning) |
Теми: | За напрямами > Загальні питання лінгвістики та літератури |
Підрозділи: | UNSPECIFIED |
Розмістив/ла: | Галина Цеп'юк |
Дата розміщення: | 23 Січ 2016 17:40 |
Остання зміна: | 23 Січ 2016 17:41 |
URI: | https://eprints.oa.edu.ua/id/eprint/4144 |
Actions (login required)
Переглянути елемент |