Yemelyanova, O. and Shcherbak, E. (2015) Morphological represntation of an implicative component in advertising (on English ad copy basis). Наукові записки Національного університету “Острозька академія”. Серія «Філологічна» (Вип.53). pp. 11-13.
Preview |
PDF
- Published Version
Download (333kB) | Preview |
Abstract
У статті розглядається імплікативний компонент в текстах реклами з точки зору його морфологічної представленості. З’ясовано, що ретельно обмірковане уживання прикметників і, особливо, ступенів порівняння, займенників, прислівників, іменників, дієслів використовується творцями рекламних текстів як дієвий засіб впливу на свідомість реципієнта.
(The article deals with the implicative component in ad texts from the point of view of its morphological representation.
It was found out that a thoroughly considered usage of adjectives, degrees of comparison, in particular, pronouns, adverbs, nouns, verbs is done by ad text writers as an efficient method of influence on a recipient’s mind.)
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | Імплікативний компонент, рекламний текст, текст оголошень, реципієнт, лексичні одиниці (Implicative component, promotional text, ad copy, recipient, lexical units) |
Subjects: | by fields of science > General issues of linguistics and literature |
Divisions: | UNSPECIFIED |
Depositing User: | Галина Цеп'юк |
Date Deposited: | 10 Feb 2016 11:47 |
Last Modified: | 10 Feb 2016 11:47 |
URI: | https://eprints.oa.edu.ua/id/eprint/4263 |
Actions (login required)
![]() |
View Item |