Мотивація та її вербалізація у сучасному німецькомовному туристичному рекламному дискурсі (Motivation and ways of its verbalisation in the modern German tourism advertising discourse)

Соловей-Змієвська, О. М. (Solovei-Zmiievska O.) (2016) Мотивація та її вербалізація у сучасному німецькомовному туристичному рекламному дискурсі (Motivation and ways of its verbalisation in the modern German tourism advertising discourse). Наукові записки Національного університету «Острозька академія». Серія "Філософія" (Вип.62). pp. 303-306.

[thumbnail of 111.pdf] PDF - Published Version
Download (359kB)

Анотація

У статті розглянуто мотивацію у сучасному німецькомовному туристичному рекламному дискурсі, систематизованo
мотиви, до яких апелюють рекламодавці з метою заохочення потенційних покупців до придбання туристичного продукту, виокремленo більш та менш вагомі, а також проаналізовано засоби їх вербалізації. Виявлено, що рекламодавці завжди апелюють до двох чи більше мотивів, вербалізація реалізується за допомогою експліцитних та імпліцитних засобів.
(The tourists are invited to enjoy journeys, trips, adventures, emotions, new experiences, fun and a lot of other things which can neither be touched, seen nor appreciated completely before buying the tourist product, that’s why the purchase of it depends on a great amount of subjective factors. The advertisers should understand and feel needs and motives of tourists to succeed in a speech manipulative influence and to persuade their potential consumers, that the advertised tourist product
is desirable, useful and worth buying.
The given article deals with the motivation and its verbalisation in the modern German tourist advertising discourse.
The more and the less important motives and the ways of their expression are also systematized and analysed (motive of the
satisfaction of need in a new knowledge, rational motive, motive of the satisfaction of social needs, motive of the satisfaction of need in a healthy style of life, motive of the satisfaction of need in a self-expression, motive of the recognition, motive of the satisfaction of physical needs, motive of safety, motive of satisfaction of aesthetic needs, motive of excitement). The advertisers always appeals to two or more motives, and verbalization may proceed in the explicit and implicit way.)

Тип файлу: Стаття
Ключові слова: Німецькомовний туристичний рекламний дискурс, мотивація, потреба, мотив, маніпулятивний вплив (German tourism advertising discourse, motivation, need, motive, manipulative influence)
Теми: За напрямами > Загальні питання лінгвістики та літератури
Підрозділи: UNSPECIFIED
Розмістив/ла: Галина Цеп'юк
Дата розміщення: 05 Гру 2016 13:10
Остання зміна: 05 Гру 2016 13:10
URI: https://eprints.oa.edu.ua/id/eprint/5063

Actions (login required)

Переглянути елемент Переглянути елемент