Педагогічні умови підготовки майбутніх учителів початкової школи до соціалізації учнів на засадах гендерного підходу (Pedagogical conditions of preparation of the primary school teachers to socialization of pupils on the basis of gender approach)

Тафінцева, C. (Tafintseva S.) (2016) Педагогічні умови підготовки майбутніх учителів початкової школи до соціалізації учнів на засадах гендерного підходу (Pedagogical conditions of preparation of the primary school teachers to socialization of pupils on the basis of gender approach). Наукові записки Національного університету «Острозька академія». Серія «Гендерні дослідження», Вип. 2. pp. 88-97.

[thumbnail of 11.pdf] PDF - Published Version
Download (295kB)

Abstract

У статті проаналізовано та розкрито методологічну
сутність поняття «педагогічні умови». Визначено педагогічні
умови
підготовки
майбутніх
учителів
початкової
школи
до

соціалізації
учнів
на
засадах
гендерного
підходу:
забезпечення

мотивації
майбутніх
учителів
до
соціалізації
молодших
школярів

із урахуванням гендерного підходу; суб’єкт-суб’єктна
взаємодія в системі «викладач – студент/студентка»; удосконалення
змісту
і методичного
забезпечення. (The methodological essence of the concept of «pedagogical
conditions» is analyzed and disclosed in the article. The relevance
of pedagogical conditions of preparation teachers of primary school to the socialization of pupils on the basis of gender approach
due

to the need of society in the preparation of qualified
primary school teachers to the socialization of pupils and insufficient

attention level of educational thought to the development
outlined problem considering the basis of gender approach are
marked. Pedagogical conditions which effectively afford to organize
the
preparation
teachers
of
primary
school
to
the
socialization
of pupils on the basis of gender approach are determined.
During the study pedagogical conditions of the problem the
understanding of the essence of his appointed term is solved.
Pedagogical conditions of training of primary school teachers to
the socialization of pupils on the basis of gender approach identified

specific, the pedagogical environment artificially created,
purposefully organized by teacher, a system of educational facilities,
teaching
complex
interactions
that
cause
positive
changes

in

the level of preparedness to definite type of activity. The material

is accompanied by their own observations, which define
pedagogical conditions of preparation of teachers on the basis of
gender approach to the implementation socializing impact on primary
school
children:
providing
motivation
of
future
teachers
to

the

socialization of primary school children taking into account
the gender approach; subject-subject interaction in the system
«teacher – student/student»; improving the content and methodological
supporting
of
preparation
of
future
primary
school
teachers
to the socialization of pupils on the basis of gender approach)

Item Type: Article
Uncontrolled Keywords: умови, педагогічні умови, підготовка майбутніх учителів початкової школи, соціалізації молодшого школяра, гендерний підхід (conditions, pedagogical conditions, preparation of the future primary school teachers, socialization of pupils, gender approach)
Subjects: by fields of science > Education > Pedagogics
by fields of science > Gender Researches
Наукові збірники НаУОА
Divisions: The College of Humanities > The Department of Cultural Studies and Philosophy
Depositing User: заввідділу Наталя Денисенко
Date Deposited: 26 Jan 2017 20:06
Last Modified: 26 Jan 2017 20:06
URI: https://eprints.oa.edu.ua/id/eprint/5304

Actions (login required)

View Item View Item