Степанова, О. І. (O. Stepanova) (2015) Розвиток мовленнєвої культури як основа професійної підговки майбутніх вихователів ДНЗ. Наукові записки Національного університету «Острозька академія». Серія «Філологічна». (Вип.57). pp. 217-220.
PDF
- Published Version
Download (256kB) |
Анотація
Матеріали статті відображають одну з актуальних проблем підготовки майбутніх педагогів дошкільної освіти – розвиток мовленнєвої культури. У публікації репрезентовано аналіз категорії «мовленнєва культура» як лінгвістичного і соціопедагогічного феномену, розкрито концептуальні
основи і технологію її розвитку в майбутніх педагогів дошкільної освіти в процесі навчання у виші.
(Materials articles reflect one of the pressing problems of preparation of future teachers of preschool
education – the development of oral cultures. The publication presents an analysis of the category of «verbal culture» as a linguistic and social and pedagogical phenomenon revealed the conceptual framework and its development in the technology of the future teachers of preschool education in the learning process at the university. The article deals with the formation of professional speech culture of the future teacher. Indicated that educational broadcasting future educator effectiveness depends on the level of language, proper selection of language means that the culture of language and speech culture. The concept «language culture» and
«language culture». The main features of the concept «language culture». Characterize the level of verbal
culture. Outlines the aspects of speech culture of future educators. Factors affecting the linguistic culture of
the future teacher. Structural features of speech future educator. The essence to Ukrainian-speaking culture
of a schoolteacher is revealed in the present paper. Different scientific approaches to the determination of
structural components of this phenomenon have been analyzed. According to the actor position, which is
theoretically substantiated, the structure of the Ukrainian culture of a teacher includes such components as motivational and stimulating, emotional and valuable, cognitive and conductive, professional and personal)
Тип файлу: | Стаття |
---|---|
Ключові слова: | Мовленнєва культура, якості мовлення, мовленнєва культура педагога дошкільної освіти, структура мовленнєвої культури педагога дошкільної освіти (Voice culture, voice quality, speech culture of the teacher of preschool education, the structure of speech culture of the teacher of preschool education) |
Теми: | За напрямами > Освіта > Педагогіка |
Підрозділи: | UNSPECIFIED |
Розмістив/ла: | Галина Цеп'юк |
Дата розміщення: | 23 Бер 2017 13:47 |
Остання зміна: | 23 Бер 2017 13:47 |
URI: | https://eprints.oa.edu.ua/id/eprint/5570 |
Actions (login required)
Переглянути елемент |