Підготовка вчителів іноземної мови у Німеччині: сучасний стан та перспективи

П'янковська , І. В. (I. Piankovska) (2009) Підготовка вчителів іноземної мови у Німеччині: сучасний стан та перспективи. Вища освіта України. Тематичний випуск «Вища освіта України у контексті інтеграції до європейського освітнього простору», 1 ((13)). pp. 541-551.

[thumbnail of pidgotovka.pdf] PDF - Published Version
Download (234kB)

Abstract

Стаття присвячена аналізу особливостей підготовки вчителів іноземної мови у сучасній Німеччині. У змісті наукової розвідки висвітлено головні принципи професійно-педагогічної освіти цієї країни, розкрито зміст двохфазової системи підготовки майбутніх педагогів. На основі аналізу публікацій німецьких дослідників у галузі освіти узагальнено наявні тенденції розвитку вищої школи Німеччини у світлі впровадження Болонської декларації.(The paper characteristics of the preparation of teachers of foreign languages in modern Germany are analyzed. The scope of the scientific research includes the main principles of professional teacher education in this country, the contents of two-phase training of future teachers. Additionally, existing trends of high school in Germany in light of the Bologna Declaration are summarized based on the analysis of the publications by German researchers in the field of education.)

Item Type: Article
Subjects: by fields of science > Education > Pedagogics
Навчальні матеріали та презентації
Divisions: Educational and Scientific Institute of Linguistics > The Department of English Language and Literature
Scientific centre > Laboratoty „Modern Technologies of Forming Foreign Language’s Communicative Competence”
Educational and Scientific Institute of Linguistics
Depositing User: Галина Цеп'юк
Date Deposited: 24 May 2011 09:48
Last Modified: 31 May 2011 09:35
URI: https://eprints.oa.edu.ua/id/eprint/629

Actions (login required)

View Item View Item