П'янковська , І. В. (I. Piankovska) (2008) Педагогічні технології: історія поняття та перспективи впровадження. (Pedagogical technologies: the history of the concept and perspectives of implementation). Наукові записки. Серія «Психологія і педагогіка» (Вип.10). pp. 210-218.
PDF
- Published Version
Download (224kB) |
Abstract
Статтю присвячено аналізу провідного педагогічного поняття “педагогічна технологія”. У змісті наукової розвідки розкриваються загальні підходи до визначення цього терміну та основні етапи формування його як наукової категорії. Проведено моніторинг посібників, підручників, наукових статей із питання визначення оптимальних інноваційних педагогічних технологій, що використовуються у процесі викладання в сучасних університетах України.(The article is devoted to the analysis of the leading pedagogical concept “pedagogical technology”. Within the scope of the article the general approaches to the definition of this term are highlighted and the main stages of its formation as a scientific category are described. The analysis of manuals, textbooks and scientific articles has been conducted in order to determine the most advantageous innovative pedagogical technologies which are used in the process of teaching in the modern universities of Ukraine.)
Item Type: | Article |
---|---|
Subjects: | by fields of science > Education > Pedagogics Навчальні матеріали та презентації |
Divisions: | Educational and Scientific Institute of Linguistics > The Department of English Language and Literature Scientific centre > Laboratoty „Modern Technologies of Forming Foreign Language’s Communicative Competence” Educational and Scientific Institute of Linguistics |
Depositing User: | Галина Цеп'юк |
Date Deposited: | 24 May 2011 12:44 |
Last Modified: | 31 May 2011 09:38 |
URI: | https://eprints.oa.edu.ua/id/eprint/631 |
Actions (login required)
View Item |