Столярчук, О. А. (O. Stoliarchuk) (2015) Динаміка професійних пріоритетів майбутніх учителів. Наукові записки Національного університету «Острозька академія». Серія «Психологія» (Вип.2). pp. 124-132. ISSN 966-7631-15-Х
PDF
- Published Version
Download (239kB) |
Анотація
У роботі здійснено диференціацію понять «професійні цінності», «професійні ціннісні орієнтири» та «професійні пріоритети». Подано тлумачення поняття професійного аксіогенезу як процесу формування професійних ціннісних орієнтирів майбутнього фахівця. Встановлено, що професійний аксіогенез активізується під час фахового навчання та має суперечливий характер співвідносно з вагомими особистісними цінностями та пріоритетами студентів. Проаналізовано результати дослідження динаміки формування професійних пріоритетів майбутніх учителів. Встановлено переважання внутрішніх професійних
пріоритетів над зовнішніми, зокрема отримання задоволення від роботи, професійна самореалізація та саморозвиток є найбільш значущими фаховими пріоритетами студентів усіх курсів. Водночас зафіксовано нівелювання цінності соціального обов’язку щодо майбутньої педагогічної діяльності.
(Differentiations between the concepts «professional values», «professional value orientations» and «professional priorities» was made in the paper / research. The explanation of the concept professional axiogenesis as a process of formation of professional value orientation of the future professionals is presented. It was established that professional axiogenesis is activated during professional training and a has a controversial character correlating with significant personal values and priorities of students. The results of the study of the dynamics of formation of professional priorities of future teachers were analyzed.Тhe predominance of internal over external trade
priorities was specified; particularly pleasure and professional selfrealization and self-development are the most important professional priorities of students of all courses. At the same time leveling of value of social responsibility for future pedagogical activities is noted.)
Тип файлу: | Стаття |
---|---|
Ключові слова: | професійний аксіогенез, професійні цінності, професійні ціннісні орієнтації, професійні пріоритети, фахове навчання, майбутні вчителі (professional axiogenesis, professional values, professional value orientations professional priorities, professional training, future teachers) |
Теми: | За напрямами > Психологія |
Підрозділи: | UNSPECIFIED |
Розмістив/ла: | Галина Цеп'юк |
Дата розміщення: | 18 Січ 2019 17:26 |
Остання зміна: | 18 Січ 2019 17:26 |
URI: | https://eprints.oa.edu.ua/id/eprint/7481 |
Actions (login required)
Переглянути елемент |