Донченко, О. С. (O. Donchenko) (2017) Арт-терапія як засіб розвитку професійної креативності майбутніх вихователів дошкільного навчального закладу у процесі фахової підготовки. Наукові записки Національного університету «Острозька академія». Серія «Психологія» (Вип.5). pp. 29-39. ISSN 2415–7384
PDF
- Published Version
Download (266kB) |
Анотація
У статті обґрунтовано застосування арт-терапії як засобу
розвитку професійної креативності майбутнього вихователя дошкільного навчального закладу. Зазначено, що опосередковування взаємодії студента та викладача твором мистецтва або продуктом арт-терапевтичної творчої діяльності є визначальною особливістю арт-терапії. Доведено, що, будучи засобом пізнання дійсності, мистецтво дозволяє опредметнити неусвідомлюване, шляхом вербалізації та рефлексії усвідомити, опрацювати
проблемну педагогічну ситуацію на новому рівні. Психологічний вплив мистецтва характеризується пробудженням надзвичайно сильних емоцій та посиленою діяльністю уяви, присвоєнням соціально-нормативних особистісних смислів, подоланням внутрішньої цензури. Матеріал статті теоретично доводить здатність арт-терапії бути ефективним та доцільним засобом розвитку професійної креативності вихователя ДНЗ як багатокомпонентного та складного за структурою феномена.
(This article justifies the use of art therapy as a means of developing the professional creativity of the future educator of a pre-school educational institution. It is noticed that the mediation of the relationship between a student and a teacher by a work of art or a product of
art-therapeutic creative activity is a defining feature of art therapy.
It is highlighted that while acting as a means of cognition of reality, art allows us to objectify the unconscious, to realize and work out the
problem pedagogical situation at a new level , through verbalization and reflection. The psychological impact of art is characterized by the awakening of strong emotions and enhanced imagination, the appropriation of socially-normative personal senses, and the overcoming of internal censorship. The article provides enough theoretical
proves that art therapy is an effective and expedient means for the development of professional creativity of the preschool teacher as a multifaceted and complicated phenomenon.)
Тип файлу: | Стаття |
---|---|
Ключові слова: | професійна креативність вихователя ДНЗ, арт-терапія, педагогічний напрям арт-терапії, опредметнення, розпредметнення, катарсис (professional creativity of the preschool teacher, art therapy, pedagogical direction of art therapy, objectification, disassociation, catharsis) |
Теми: | За напрямами > Психологія |
Підрозділи: | UNSPECIFIED |
Розмістив/ла: | Галина Цеп'юк |
Дата розміщення: | 05 Лют 2019 15:13 |
Остання зміна: | 05 Лют 2019 15:13 |
URI: | https://eprints.oa.edu.ua/id/eprint/7526 |
Actions (login required)
Переглянути елемент |