Дячук, О. В. (O. Diachuk) (2017) Витоки дискурсу соціальної реклами США (Sourse of the U. S. public service advertising discourse). Наукові записки Національного університету «Острозька академія». Серія «Філологічна» (Вип.67). pp. 111-113. ISSN 2519-2558
PDF
- Published Version
Download (390kB) |
Анотація
Стаття присвячена дослідженню історичних засад та передумов виникнення дискурсу соціальної реклами США. Соціальна реклама вважається необхідним та невід’ємним елементом сучасного суспільства. У соціальній рекламі розкриваються нагальні проблеми певного суспільства протягом певного відрізку часу. Соціальна реклама належить до найбільш важливих інструментів інформаційної політики і тому є одним із найбільш активних інструментів швидкого реагування і прагматичної дії у вирішенні соціальних проблем країни.
(The given article is devoted to research of historical principles and preconditions of the U.S. public servise advertising discourse. The social advertisement is considered a necessity and essential element of modern society. The social advertisement shows the urgent problems of certain society open up during the certain period of time. The social advertisement belongs to the most essential instruments of informative politics and that is why is one of the most active instruments of the rapid reacting and pragmatic action in the decision of social problems of country. In scientific literature regarding advertisement communication and marketing distinguish three approaches concerning determination of discourse as product of social advertisement, as follows: informing, pragmatic and social-political. Within the meaning of informing approach a social advertisement is understood as information of certain character. In relation of pragmatic approach the advertisement reports of social orientation determine as the social phenomenon, that influences on the valued orientations, world view, behavior model of target audience. In the context of social-political approach the social advertisement is understood very widely ‒ as social instrumentality that owns certain material resources. Thus, social advertisement ‒ variety of advertisement that contains the ideas of absolute social value, not sent to the achievement of commercial interest, but has for an object to form in society an idea about a social problem and to induce citizens to the publicly useful effects.)
Тип файлу: | Стаття |
---|---|
Ключові слова: | Дискурс соціальної реклами США, екологічна реклами, адресний блок, вербальні та невербальні засоби (U.S. public servise advertising discourse, ecological advertisements, address block, verbal and nonverbal means) |
Теми: | За напрямами > Загальні питання лінгвістики та літератури |
Підрозділи: | UNSPECIFIED |
Розмістив/ла: | Ірина Погончук |
Дата розміщення: | 28 Лют 2019 19:57 |
Остання зміна: | 28 Лют 2019 19:57 |
URI: | https://eprints.oa.edu.ua/id/eprint/7565 |
Actions (login required)
Переглянути елемент |