Карамишева, Ірина (Iryna Karamysheva) (2018) Зіставний аналіз загальнонаукової лексики в сучасній англійській та українській мовах (на матеріалі статей з лінгвістики) (Contrastive analysis of academic vocabulary in modern english and ukrainian languages (based on articles on linguistics). Наукові записки Національного університету «Острозька академія»: серія «Філологія» (4(72)). pp. 96-101. ISSN 2519-2558
PDF
- Published Version
Download (699kB) |
Анотація
У дослідженні висвітлено специфіку вживання академічної лексики у науковому тексті англійською та українською мовами.
Запропоновано визначення поняття загальнонаукової (академічної) лексики та визначено її одиниці. Здійснено їхній поділ на дієслова, словосполучення, засоби логічної зв’язності, а також вирази та скорочення латинського походження на основі класифікації, запропонованої українською дослідницею-германістом Т.В.Яхонтовою. Саме зіставне дослідження та окреслення академічної
(загальнонаукової) лексики як окремого шару лексики в українській лексикології складає наукову новизну запропонованої розвідки.
Вперше також здійснено зіставну класифікацію загальнонаукової лексики відповідно до «концептуальних полів» та отримано відсоткові співвідношення функціонування загальнонаукової лексики на кожному з етапів наукової розвідки.
(The presented research focuses upon the study of academic vocabulary and suggests the definition of this notion referring to a significant layer of modern scientific style. Therefore, the object of research is academic vocabulary employed in the articles on linguistics written by English- as well as Ukrainian-speaking authors; the subject of research are semantic and functional peculiarities of the studied units
respectively. The article presents the theoretical principles of the academic vocabulary functioning in the scientific text, defined by foreign researchers (M. McCarthy, F. Odell, M. Pakvort, S. Bailey. The classification, elaborated by the Ukrainian researcher T.V. Yakhontova, has been taken as the basis for this research. The sampled units have been classified into such types as verbs, collocations, logical connectors
and Latin expressions; the frequency analysis has shown that verbs and collocations make up the biggest part of academic vocabulary, used to present research results. Subsequently, the selected units have been distributed among «conceptual fields», covering the stages of
scientific research results presentation. The theoretical value of the research lies in defining the phenomenon of academic vocabulary in the Ukrainian language which makes up the scientific novelty of the research as well as its contrastive analysis with the corresponding lexical
units in the English language, clarifying the peculiarities of their use in both languages, that will serve as a reliable basis for the further
study of academic vocabulary.)
Тип файлу: | Стаття |
---|---|
Ключові слова: | загальнонаукова лексика, академічна лексика, науковий стиль, дієслово, словосполучення, логічні засоби зв’язності (academic vocabulary, scientific style, verbs, collocations, logical connectors) |
Теми: | За напрямами > Загальні питання лінгвістики та літератури > Лінгвістика. Мовознавство |
Підрозділи: | UNSPECIFIED |
Розмістив/ла: | Галина Цеп'юк |
Дата розміщення: | 29 Лип 2019 07:48 |
Остання зміна: | 29 Лип 2019 07:48 |
URI: | https://eprints.oa.edu.ua/id/eprint/7774 |
Actions (login required)
Переглянути елемент |