Іванцова, Оксана (Oksana Ivantsova) and Тарасенко, Світлана (Svitlana Tarasenko) (2018) Foreign language training intensification (Iнтенсифікація вивчення іноземної мови). Наукові записки Національного університету «Острозька академія»: серія «Філологія» (4(72)). pp. 113-116. ISSN 2519-2558
PDF
- Published Version
Download (505kB) |
Анотація
The article deals with the intensification of foreign language learning in the military institute as there is an urgent need to review the approaches to determining the level of education and qualification of specialists for the organization of the educational process in educational institutions in the context of reforming the Armed Forces of Ukraine. The role of comprehensive language training of Ukrainian soldiers and
their knowledge of military and business English, which is one of the main priorities in achieving interoperability of the parts and the Armed
Forces of Ukraine during multinational exercises, peacekeeping, counter-terrorism and search and rescue operations under the auspices of
international organizations, increases. The article contains methods for intensification of the foreign language training process. The aims of
language learning, difficulties in this process are considered. Options for foreign language training intensification are offered: interactive
video-conferencing learning, «Cyber Security» specialized course, and memory training workshop. The exercises for memory training and development which can be used in educational process are analyzed. Special attention is paid to the fact that nowadays the quantity of world
information doubles every 10-15 years and very often military students cannot cope with it. Contradictions in the educational process are considered. The techniques of memory training are recommended.
(У контексті реформування Збройних Сил України існує нагальна необхідність перегляду підходів до визначення рівня освіти і кваліфікації фахівців для організації навчального процесу в освітніх установах. В статті наведені методи інтенсифікації процесу
мовної підготовки. Досліджується мета вивчення іноземної мови, труднощі в цьому процесі. В статті пропонуються наступні опції інтенсифікації процесу вивчення мови: спеціалізований курс «Кібербезпека», навчання через відео-конференц зв’язок, гурток з тренування пам’яті. Особливу увагу приділено вправам для тренування та розвитку пам’яті, які можуть бути використані в
навчальному процесі.)
Тип файлу: | Стаття |
---|---|
Ключові слова: | intensification, education, memory training (інтенсифікація, освіта, навчання пам’яті) |
Теми: | За напрямами > Загальні питання лінгвістики та літератури |
Підрозділи: | UNSPECIFIED |
Розмістив/ла: | Галина Цеп'юк |
Дата розміщення: | 29 Лип 2019 09:04 |
Остання зміна: | 29 Лип 2019 09:04 |
URI: | https://eprints.oa.edu.ua/id/eprint/7778 |
Actions (login required)
Переглянути елемент |