Key competencies through self-regulated learning, motivation and metacognition in school leavers

Zakharevych, N. (Н. Захаревич) (2019) Key competencies through self-regulated learning, motivation and metacognition in school leavers. Наукові записки Національного університету «Острозька академія». Серія «Психологія» : науковий журнал (№9). pp. 52-56. ISSN 2415–7384

[thumbnail of 11.pdf] PDF - Published Version
Download (506kB)

Abstract

The article ensures a theoretical analysis of the importance of key competencies in self-regulated learning of school leavers in relation to metacognition and motivation. It provides evidence regarding the necessity of self-regulated learning in school leavers. The role of teachers in forming metacognitive skills and motivation is also specified in the article. The importance of using intrinsic motivation instead of extrinsic one in educational process is emphasised.
(У статті подано теоретичний аналіз щодо важливості формування ключових компетентностей у процесі саморегульованого навчання випускників шкіл у взаємозв’язку з метекогніціями і мотивацією. Зазначено очевидність щодо потреби саморегульованого навчання випускників шкіл. Також описано роль учителя у формуванні метакогнітивних навичок і мотивації. Підкреслено важливість використання у навчальному процесі внутрішньої мотивації замість зовнішньої.)

Item Type: Article
Uncontrolled Keywords: key competencies, metacognition, motivation, self-regulated learning, school leavers (ключові компетентності, метакогніції, мотивація, саморегульоване навчання, випускники шкіл)
Subjects: by fields of science > Psychology
Divisions: UNSPECIFIED
Depositing User: Галина Цеп'юк
Date Deposited: 27 Nov 2019 15:07
Last Modified: 27 Nov 2019 15:07
URI: https://eprints.oa.edu.ua/id/eprint/7928

Actions (login required)

View Item View Item