Better learning through metacognitive monitoring: developing students’ critical thinking

Shovkova, O. (O. Шовкова) (2019) Better learning through metacognitive monitoring: developing students’ critical thinking. Наукові записки Національного університету «Острозька академія». Серія «Психологія» : науковий журнал (№9). pp. 57-65. ISSN 2415–7384

[thumbnail of 12.pdf] PDF - Published Version
Download (510kB)

Abstract

Better level of students’ performing in university is closely related to the level of effort they put forth in their academic work. Many students do not always aware of the strategies of studying, thus depriving themselves of the opportunity to reason out their difficulties and discover their capabilities. The aim of the paper is to consider the notions “metacognitive monitoring” and “critical thinking” and to analyze the connection between metacognitive monitoring and students’ critical
thinking. This article describes how students through metacognitive monitoring can acquire new habits of thoughts and qualities of mind which will enable them to become autonomous learners.
(Ефективність навчання студентів пов’язана з їхніми зусиллями в процесі здобуття знань. Значна кількість
студентів не завжди усвідомлює стратегії навчання, позбавляючи себе можливості проаналізувати свої труднощі та виявити власні можливості.
У статті здійснено теоретичний огляд понять «метакогнітивний моніторинг», «критичне мислення» та проаналізовано зв’язок між ними. Розглянуто роль метакогнітивного моніторингу у формуванні особливостей мислення студентів. )

Item Type: Article
Uncontrolled Keywords: metacognitive monitoring, critical thinking, metacognition, learning (метакогнітивний моніторинг, критичне мислення, метапізнання, навчання)
Subjects: by fields of science > Psychology
Divisions: The College of Humanities > The Department of Psychological and Pedagogical Sciences
Depositing User: Галина Цеп'юк
Date Deposited: 27 Nov 2019 15:35
Last Modified: 27 Nov 2019 15:35
URI: https://eprints.oa.edu.ua/id/eprint/7929

Actions (login required)

View Item View Item