Зошій, Ірина Василівна (2018) Психолого-педагогічні умови формування професійної компетентності майбутніх юристів. PhD thesis, Національний університет "Острозька академія".
PDF
- Published Version
Download (4MB) |
Анотація
Сучасний ринок праці висуває високі запити не тільки до рівня теоретичних знань майбутніх фахівців, але й вимагає достатньої сформованості їх професійної компетентності.
Стрімкий розвиток новітніх інформаційних технологій обумовлює актуальність упровадження таких принципів організації навчального процесу у вищих закладах освіти, що сприяють формуванню загальних та фахових
компетентностей студентів, розвитку їх аналітичних здібностей та критичного мислення, мотивації до самовдосконалення, умінь самостійно регулювати
навчальну та майбутню професійну діяльність.
Сьогодні питання професійної компетентності широко обговорюється як у структурно-динамічному, змістовому, так і в процесуальному контексті у дослідницькому полі вивчення професіоналізму, професійної майстерності,
професійної культури, професійного становлення, професійної підготовки тощо (О. О. Деркач, Н. І. Жигайло, І. В. Івашкевич, Є. О. Климов, О. М. Кокун,
С. Д. Максименко, А. К. Маркова, О. В. Матласевич, Ю. С. Плиска, І. Д. Пасічник, М. І. Томчук та ін).
Процес формування професійної компетентності майбутніх фахівців галузі права є важливим завданням їх професіоналізації на етапі навчання у ЗВО, що обумовлює успішність подальшої юридичної практики, ефективність
їх безпосередньої участі у розв’язанні важливих юридичних проблем, реалізації опосередкованої правом діяльності, спрямованої на виконання суспільних задач і функцій та задоволення як загально соціальних, так і особистісних потреб та інтересів громадян. Потрібно відзначити, що у вітчизняній науці досить широко представлені
праці, присвячені особистості фахівця-юриста, зокрема, працівників органів внутрішніх справ (В. І. Барко, О. С. Губарєва, Ю. Б. Ірхін, Л. І. Казміренко, О. В. Кобець, Я. В. Мацегора, Н. В. Онищенко, О. В. Тімченко та ін.),
працівників прокуратури (В. І. Анушкевич, Я. Й. Радзівідло та ін.), працівників правосуддя (О. В. Кащенко та ін.) тощо. Проблема підготовки майбутніх фахівців у ділянці права постійно перебуває в центрі уваги науковцівпсихологів, педагогів, юристів. Найчастіше предметом вивчення ставало
формування комунікативної компетентності та комунікативної культури майбутніх юристів (А. В. Білоножко, О. С. Бовдир, О. П. Калита, Н. В. Кожем’яко, Л. А. Насілєнко, Є. В. Тягнирядно та ін.). Досліджувались також професійна самосвідомість та Я-концепція майбутніх юристів
(Р. В. Каламаж, Т. В. Кушнірова та ін.), формування моральної культури як складової професійної підготовки (О. І. Денищик), формування професійних ціннісних орієнтацій (О. А. Мурзіна), формування психологічної готовності
майбутніх юристів до професійної діяльності (Ю. Ю. Бойко), психологопедагогічна підготовка майбутніх юристів (О. М. Котикова тощо). У результаті здійсненого нами аналізу теоретичних джерел виявлено, що бракує психолого-педагогічних досліджень, спрямованих на розв’язання
проблем професійної підготовки студентів-юристів в аспекті компетентнісного підходу, зокрема, які стосуються психолого-педагогічних умов формування професійної компетентності майбутніх юристів. Значущість цієї проблеми
обумовила вибір теми дисертаційного дослідження «Психолого-педагогічні умови формування професійної компетентності майбутніх юристів».
Тип файлу: | Дисертація (PhD) |
---|---|
Additional Information: | Науковий керівник: Жигайло Наталія Ігорівна, доктор психологічних наук, професор |
Теми: | За напрямами > Психологія |
Підрозділи: | UNSPECIFIED |
Розмістив/ла: | бібліотека Алла Шевцова |
Дата розміщення: | 03 Жов 2022 07:35 |
Остання зміна: | 03 Жов 2022 07:35 |
URI: | https://eprints.oa.edu.ua/id/eprint/8732 |
Actions (login required)
Переглянути елемент |