Педоренко, Валентина Миколаївна (2019) Психологічні особливості формування суверенних моральних цінностей майбутніх психологів. Other thesis, Національний університет "Острозька академія".
PDF
- Published Version
Download (2MB) |
Анотація
Процес особистісного та морального становлення молоді відбувається в умовах складної трансформації ідеалів і цінностей переважної більшості громадян України.
Непроста соціальна ситуація розвитку спонукає молодь до пошуків власних засобів та умов самореалізації, що часто супроводжується зниженням моральності і духовності як суспільно й особистісно значущих феноменів.
Викликає занепокоєння значне поширення серед молоді гедоністичної філософії життя з її культом насолоди, що може мати серйозні негативні наслідки у майбутньому. Водночас, особливості соціально-економічного розвитку країни, військовий конфлікт на Сході України зумовлюють
зростання попиту на висококваліфікованих фахівців-психологів. Тому одним із основних завдань ЗВО є підготовка компетентних психологів, здатних поважати цінності іншої особистості, демонструвати неупередженість,
власне свідоме ставлення до виконання професійного обов’язку, з наявним моральним стержнем, який дасть можливість брати на себе відповідальність,
зберігаючи при цьому право на автономність, свою професійну незалежність, честь і совість. Методологічні аспекти дослідження проблеми формування моральних
цінностей особистості висвітлено в наукових працях багатьох філософів, соціологів (Е. Гартман, Ж-П. Сартр, Г. Сковорода, А. Шопенгауер, М. Шеллер), педагогів (В. Жуковський, Я. Коменський, С. Русова, В. Сухомлинський, К. Ушинський, та ін.), психологів (Б. Ананьєв, І. Бех, Л. Божович, Б. Боришевський, І. Булах, І. Варе, Л. Виготський, Н. Жигайло,
Р. Каламаж, З. Карпенко, Г. Костюк, Д. Леонтьєв, В. Мясищев,
С. Рубінштейн, М. Савчин та ін.). Проблема психологічної суверенності вивчалась науковцями лише у контексті суб’єктності (І. Котик, А. Марічева та ін.), самодетермінації та саморегуляції особистості (Г. Балл, І. Бех, І. Булах, Ж. Вірна, Н. Каліна, З. Карпенко, Д. Леонтьєв, В. Петровський, В. Чернобровкін, Т. Яценко), особистісної ідентичності юнаків і юнок (Л. Клочек, О. Лановенко та ін.). Водночас, проблема суверенності моральних цінностей особистості є недостатньо вивченою. Аналіз наукових праць засвідчив, що у психологічних дослідженнях розглядаються лише окремі аспекти прояву суверенних
моральних цінностей: особистісні цінності як мотиваційна структура особистості (Д.Леонтьєв), як окрема стадія розвитку особистості (Е. Еріксон), як особистісні ціннісно-смислові утворення (В. Франкл), як етап розвитку
моральності (Л. Колберг), як стадія формування суверенності особистості (С. Нартова-Бочавер), як найвищі життєві вартості, які зумовлюють решту цінностей суспільства (І. Бех) та ін. Однак, суверенні моральні цінності як
стійкі, індивідуальні, особистісно значущі утворення, науковцями до цього часу не виокремлювались як предмет психологічного дослідження. Отже, соціальна та психолого-педагогічна значущість, недостатня теоретична та практична розробленість проблеми формування суверенних
моральних цінностей майбутніх психологів зумовили вибір теми
дисертаційного дослідження «Психологічні особливості формування суверенних моральних цінностей майбутніх психологів».
Тип файлу: | Дисертація (Other) |
---|---|
Additional Information: | Науковий керівник: Томчук Михайло Іванович доктор психологічних наук, професор |
Теми: | За напрямами > Психологія Дисертації |
Підрозділи: | UNSPECIFIED |
Розмістив/ла: | бібліотека Алла Шевцова |
Дата розміщення: | 26 Чер 2024 13:01 |
Остання зміна: | 26 Чер 2024 13:01 |
URI: | https://eprints.oa.edu.ua/id/eprint/8735 |
Actions (login required)
Переглянути елемент |