Хабірова, Лариса Ігорівна (2019) Формування творчої ініціативи підлітків у процесі розв'язання учбових задач. Other thesis, Полтавський Національний педагогічний університет, Національний університет "Острозька академія".
PDF
- Published Version
Download (2MB) |
Анотація
Розвиток сучасного українського суспільства, його спрямованість до євроінтеграції, характеризуються глобальними економічними перетвореннями, науковотехнічним прогресом, широтою і насиченістю інформаційного поля та
багаторівневістю суспільних відносин. Така динамічність перебігу суспільного життя диктує свої вимоги до соціуму в цілому та ставить нові задачі для кожної окремої особистості, зокрема й до підлітків, перед якими стоїть питання професійного та життєвого самовизначення.
Сучасне реформування освітньої системи базується на
компетентнісному підході, суть якого полягає не стільки в сумі засвоєних знань учнями, скільки в умінні використовувати і застосовувати отримані знання у практичній діяльності. Нині, щоб бути конкурентоспроможним
на ринку праці, недостатньо володіти певним об’ємом знань, сучасні тенденції суспільного розвитку вимагають від людини вміння творчо, нестандартно та самостійно мислити. У зв’язку з цим, особливої важливості набуває проблема психологічних особливостей розвитку творчості школяра у сучасних освітніх закладах. Формування творчоініціативної особистості, здатної до критичного мислення та вияву творчої активності, базованої на генеруванні нових оригінальних ідей є однією із
ключових компетентностей, необхідних для успішної самореалізації учнів у навчанні, професії, й у суспільстві в цілому. Проблема формування творчої ініціативи є інтегративною. Окремі її аспекти досліджують у контексті психічного розвитку особистості та діяльнісної сутності творчості (Л. С. Виготський, О. М. Леонтьєв,
В. О. Моляко, О. Н. Лук, С. Л. Рубінштейн та ін.); психологічних механізмів розвитку творчої особистості (І. М. Біла, Д. Б. Богоявленська, Г. Б. Гандзілевська, З. С. Карпенко, В. В. Клименко, М. А. Кузнєцов,
С. Д. Максименко, Н. Ф. Портницька, В. В. Рибалка, В. А. Роменець, С. П. Яланська та ін.); творчої самодіяльності особистості (К. О. Абульханова-Славська, Л. І. Анциферова, А. В. Брушлінський та ін.); психологічних положень щодо творчого потенціалу особистості (І. П. Маноха, Я. О. Пономарьов, О. К. Чаплигін та ін.); психологічних
механізмів розвитку особистості (І. Д. Бех, Л. І. Божович, В. В. Давидов,І. Д. Пасічник, Р. В. Каламаж, С. Б. Кузікова, В. Ф. Моргун, М. О. Орап, М. В. Савчин, М. І. Томчук та ін.); мотивації творчої діяльності (А. Адлер, І. Т. Кучерявий, О. І. Клєпіков, К. Левін, О. М. Матюшкін, О. О. Музика, В. С. Ротенберг, З. Фрейд, К. Юнг, П. М. Якобсон та ін.); екзистенційногуманістичного розуміння поняття творчості (А. Маслоу, Б. С. Братусь, Г. Оллпорт, Т. М. Титаренко, Р. Мей, К. Роджерс, В. Франкл, Е. Фромм та
ін.); концепції креативності як універсальної творчої здібності (Дж. Гілфорд, Р. Стернберг); у контексті впливу навчальної діяльності (Г. Г. Ващенко, Т. Ф. Волобуєва, І. А. Зязюн, І. А. Каїров, Н. В. Кічук, А. К. Маркова,
А. С. Макаренко, В. О. Сухомлинський, С. О. Сисоєва та ін.).
Враховуючи велику кількість досліджень із розвитку творчості
особистості, все ж варто зазначити неоднозначність підходів до визначення поняття «творча ініціатива» та теоретико-методологічної розробленості проблеми формування творчої ініціативи підлітків в умовах навчальної діяльності.
Динамічні суспільні процеси, модернізація освітнього середовища та недостатня теоретико-методологічна розробленість даної проблематики обумовили вибір теми дослідження: «Формування творчої ініціативи
підлітків у процесі розв’язання учбових задач».
Тип файлу: | Дисертація (Other) |
---|---|
Additional Information: | Науковий керівник: доктор психологічних наук, професор Яланська С. П |
Теми: | За напрямами > Психологія Дисертації |
Підрозділи: | UNSPECIFIED |
Розмістив/ла: | бібліотека Алла Шевцова |
Дата розміщення: | 26 Чер 2024 12:32 |
Остання зміна: | 26 Чер 2024 12:32 |
URI: | https://eprints.oa.edu.ua/id/eprint/8736 |
Actions (login required)
Переглянути елемент |