Метакогнітивні стратегії в мотивації навчання студентів (Metacognitive strategies and motivation of student learning)

Балашов, Едуард (E. Balashov) (2023) Метакогнітивні стратегії в мотивації навчання студентів (Metacognitive strategies and motivation of student learning). Наукові записки Національного університету «Острозька академія». Серія «Психологія» (№16). pp. 13-21. ISSN 2415-7384

[thumbnail of Metacognitive strategies and motivation of student learning.pdf] PDF - Published Version
Download (982kB)

Анотація

Актуальність розгляду цієї теми визначається важливістю усвідомлення особистості студента як суб’єкта власного саморегульованого навчання. Виникає наукова потреба охарактеризувати поняття саморегульованого навчання, проаналізувати особливості використання метакогнітивних стратегій у навчальній діяльності студентів. У статті автор теоретично аналізує психологічні особливості використання метакогнітивних стратегій у мотивації навчальній діяльності студентів. Для емпіричного визначення ступеня навчальних стратегій і напряму навчальної мотивації студентів ми використали опитувальник «Навчальні стратегії» (С. Костромина, Т. Дворникова) та опитувальник «Шкали академічної мотивації» (Т. Гордеева, О. Сычев, Е. Осин). Теоретичний аналіз та емпіричне дослідження засвідчують позитивний зв’язок між використанням метакогнітивних стратегій та мотивацією студентів. У результаті аналізу кореляційних взаємозв’язків між показниками метакогнітивних стратегій і мотивації ми дійшли висновку, що за наявності внутрішньої мотивації навчальна діяльність зацікавлює студентів та супроводжується емоційними переживаннями у використанні відповідних метакогнітивних стратегій. Було розроблено методичні рекомендації, спрямовані на ефективне застосування мотиваційних стратегій студентів та формування в них відповідної навчальної мотивації.
(Relevance of the proposed issue has been determined by determined by the importance of understanding a personality of the student as a subject of their own self-regulated learning. There has been a scientific need to characterize the concept of self-regulated learning, analyse the features of the use of metacognitive strategies in the learning activities of students. In the article, the author has theoretically analysed the psychological features of use of metacognitive strategies in motivating the learning activity of students. For empirical evaluation of the levels of the educational strategies use and the direction of student motivation, we have used the questionnaires “Learning Strategies” (by S. Kostromina, T. Dvornikova) and “Scales of Academic Motivation” (by T. Gordeeva, O. Sychev, E. Osin). Theoretical analysis and empirical research have shown a positive correlation between the use of metacognitive strategies and student motivation. As a result of analysing the correlations between metacognitive strategies and motivation, we have drawn the conclusion that learning activities interest students in the presence of intrinsic motivation, and is accompanied by emotional experiences in the use of appropriate metacognitive strategies. The methodological recommendations aimed at the effective application of the motivating strategies of students, as well as the formation of their appropriate learning motivation have been developed.)

Тип файлу: Стаття
Ключові слова: метакогнітивна стратегія, мотивація, саморегульоване навчання, навчальна діяльність, студент (metacognitive strategy, motivation, self-regulated learning, learning activity, student)
Теми: За напрямами > Психологія
Підрозділи: Навчально-науковий інститут соціально-гуманітарного менеджменту > Кафедра психології та педагогіки
Розмістив/ла: Едуард / Е.М. Балашов
Дата розміщення: 02 Бер 2024 20:46
Остання зміна: 02 Бер 2024 20:46
URI: https://eprints.oa.edu.ua/id/eprint/8960

Actions (login required)

Переглянути елемент Переглянути елемент