Emotive and metacognitive processes in post-traumatic growth of University students (Емотивні та метакогнітивні процеси у посттравматичному зростанні студентської молоді)

Matlasevych, Oksana and Balashov, Eduard and Kotovska, Yuliia (2023) Emotive and metacognitive processes in post-traumatic growth of University students (Емотивні та метакогнітивні процеси у посттравматичному зростанні студентської молоді). East European Journal of Psycholinguistics, 10 (2). pp. 91-110. ISSN 23123265

[thumbnail of Emotive and metacognitive processes in post-traumatic growth of University students.pdf] PDF - Published Version
Download (484kB)

Анотація

The purpose of the article was to find out the role of emotional and metacognitive processes in the post-traumatic growth of student youth. For this purpose, an online survey was conducted using the following methods: Emotion Regulation Questionnaire (ERQ), AAQ-II, Post Traumatic Growth Inventory (PTGI), The Changes in Outlook Questionnaire (CiOQ). The point-biserial correlation coefficient was used for the mathematical analysis of the data. As a result of the theoretical analysis, it was found that the prevailing theoretical models of posttraumatic growth are fundamentally cognitive. However, there are studies that have examined the relationship between PTG and metacognitive beliefs. A metacognitive way of thinking allows people to take a more critical stance on their cognitive capacities and can help facilitate PTG. It has also been found that emotivity as a linguistic embodiment of emotionality can play an important role in the development of PTG. The empirical study found that after 1 year of full-scale war in Ukraine, the average values of PTG indicators among the surveyed youth are quite high. Young people show positive changes in the perception of their own self, the emergence of new opportunities, an increase in personality strength, and a sense of inner integrity. We did not find a relationship between emotional expression and PTG. However, we did find a relationship between expression suppression and cognitive reappraisal, as well as significant relationships between cognitive reappraisal and PTG with all its components. These findings suggest that cognitive reappraisal can also be performed in relation to one's emotional reactions to traumatic events, helping young people to make sense of their traumatic experiences.
(Метою статті було з’ясувати роль емотивних та метакогнітивних процесів у посттравматичному зростанні студентської молоді. Для цього було проведено онлайнопитування із використанням методик: шкала емоційної регуляції Гросса (ERQ), шкала емоційної гнучкості Хейса (AAQ-II), опитувальник посттравматичного зростання (PTGI), опитувальник змін у перспективі (CiOQ). Для математичного аналізу даних було використано точково-бісеріальний коефіцієнт кореляції. У результаті теоретичного аналізу з’ясовано, що переважаючі теоретичні моделі посттравматичного росту є фундаментально когнітивними. Проте є дослідження, які вивчали зв’язок PTG з метакогнітивними переконаннями. Метакогнітивний шлях мислення дозволяє людям зайняти більш критичну позицію щодо своїх пізнавальних можливостей та може допомогти полегшити PTG. З’ясовано також, що у розвитку PTG важливу роль може відіграти емотивність як мовне втілення емоційності. У результаті проведеного емпіричного дослідження з’ясовано, що після 1 року повномасштабної війни в Україні середні значення показників PTG серед опитаної молоді є досить високими. Молодь проявляє позитивні зміни у сфері сприйняття власного “Я”, появу нових можливостей, збільшення сили особистості та появу відчуття внутрішньої цілісності. Ми не виявили зв’язку між вираженням емоцій (експресією) та PTG. Проте виявили зв’язок між придушенням експресії та когнітивною переоцінкою, а також значні зв’язки між когнітивною переоцінкою та PTG з усіма його компонентами. Отримані результати дають підстави для висновку, що когнітивна переоцінка може здійснюватися і щодо своїх емоційних реакцій на травматичні події, допомагаючи молодим людям витягувати сенс із свого травматичного досвіду. Почата нами спроба проаналізувати роль емотивних та метакогнітивних процесів у PTG студентської молоді під час війни вказує на необхідність проведення подальших психолінгвістичних досліджень у цьому напрямку, використовуючи метод наративу з подальшим аналізом емоційної лексики, особливостей поєднання слів тощо.)

Тип файлу: Стаття
Ключові слова: post-traumatic growth, emotivity, metacognitive processes, suppression of expression, emotive flexibility, cognitive reappraisal, University students (посттравматичне зростання, емотивність, метакогнітивні процеси, придушення експресії, емоційна гнучкість, когнітивна переоцінка, студентська молодь)
Теми: За напрямами > Психологія
Підрозділи: Навчально-науковий інститут соціально-гуманітарного менеджменту > Кафедра психології та педагогіки
Розмістив/ла: Едуард / Е.М. Балашов
Дата розміщення: 02 Бер 2024 20:06
Остання зміна: 02 Бер 2024 21:11
URI: https://eprints.oa.edu.ua/id/eprint/8964

Actions (login required)

Переглянути елемент Переглянути елемент