Створення власного інструментарію в середовищі динамічної математики GeoGebra (Creation of your own tools in the GeoGebra software)

Прус, А. А. (А. Prus) (2023) Створення власного інструментарію в середовищі динамічної математики GeoGebra (Creation of your own tools in the GeoGebra software). Інноваційна педагогіка, 6 (2). pp. 26-30.

[thumbnail of Creation of your own tools in the geogebra software.pdf] PDF - Published Version
Download (642kB)

Анотація

Успіхи науковців та інженерів у сфері комп’ютерної графіки дозволяють дедалі легше та комфортніше працювати з тривимірними об’єктами за допомогою різного програмного забезпечення. Причому чим далі, тим простішими у використанні стають інтерфейси даних програмних розробок. Якщо раніше для опанування такими програмами вимагались місяці або роки навчання, то зараз на це витрачається значно менше часу. Наприклад, викладач математики, який мало знайомий з програмуванням та не є спеціалістом з комп’ютерної графіки, здатний самостійно опанувати більшість сервісів, які допомагають у поданні матеріалу учням. Це особливо вдало застосовується при вивченні курсу стереометрії як при дистанційній, так і при очній формі навчання. У даній роботі розглядається середовище динамічної математики GeoGebra як ефективний засіб вивчення стереометрії та розвитку просторової уяви учнів та студентів. GeoGebra – вільнопоширюване (доступне на багатьох мовах) динамічне геометричне середовище, яке дає можливість створювати «живі моделі» для використання в геометрії та алгебрі. Використання даного програмного забезпечення сприяє активізації пізнавальної діяльності учнів та студентів, зацікавленню учнів процесом навчання та розвитку їх дослідницької діяльності. Розробниками запропоновано досить широкий арсенал інструментів для побудови різних геометричних фігур та тіл, але він є загальним та неповним. Користувачі часто стикаються з проблемою відсутності потрібних інструментів. На щастя, є можливість створення власних інструментів на розсуд користувача. Дана стаття присвячена саме цьому питанню. Зокрема, описано процес створення нових авторських інструментів в інтерфейсі програми GeoGebra Classic 5. Наводяться алгоритми розробки інструментів для побудови сфери(кулі), вписаної в довільну трикутну піраміду та описаної навколо неї. Детально проілюстровано основні кроки реалізації даних алгоритмів. Наводяться ідеї для майбутніх досліджень щодо розробки алгоритмів створення нових інструментів, які не перед- бачені у стандартному наборі, але є вкрай необхідними та корисними при активному використанні середовища GeoGebra в процесі навчання. Стаття може бути корисною всім, хто ще невпевнено володіє даним програмним забезпеченням, адже у ній детально описано принцип роботи середовища та використання різних його інструментів.
(The achievements of scientists and engineers in the field of computer graphics make it easier and more comfortable to work with three-dimensional objects using diverse software. Moreover, the further, the easier to use the software development data interfaces becomes. If previously, months or years of study were required to master such programs, now much less time is spent on it. For instance, a mathematics teacher who is not familiar with programming and is not a specialist in computer graphics is able to independently master most of the services that help in presenting material to students. This is especially successfully used when studying the course of stereometry both in distance and faceto-face form of education. In this work, the environment of dynamic mathematics GeoGebra is considered as an effective means of studying stereometry and developing the spatial imagination of pupils and students. GeoGebra is a freely distributed (available in many languages) dynamic geometric environment that allows you to create "living models" for use in geometry and algebra. The use of this software contributes to the activation of the cognitive activity of pupils and students, the interest of pupils in the learning process and the development of their research activities. The developers have offered a fairly wide arsenal of tools for building various geometric shapes and bodies, but it is general and incomplete. Users often face the problem of not having the necessary tools. Fortunately, it is possible to create your own tools at the discretion of the user. This article is devoted to this very issue. In particular, the process of creating new authoring tools in the interface of the GeoGebra Classic 5 program is described. Algorithms for developing tools for constructing a sphere (sphere) inscribed in an arbitrary triangular pyramid and described around it are given. The main steps of implementing these algorithms are illustrated in detail. Ideas are given for future research on the development of algorithms for creating new tools that are not provided in the standard set, but are extremely necessary and useful when actively using the GeoGebra environment in the learning process. The article can be useful to everyone who is still insecure about this software, because it describes in detail the working principle of the environment and the use of its various tools)

Тип файлу: Стаття
Ключові слова: GeoGebra, стереометрія, сфера, піраміда, просторова уява, тривимірна графіка (GeoGebra, stereometry, sphere, pyramid, spatial imagination, three-dimensional graphics)
Теми: За напрямами > Освіта > Педагогіка
Підрозділи: Економічний факультет > Кафедра економіко-математичного моделювання та інформаційних технологій
Розмістив/ла: заввідділу Наталя Денисенко
Дата розміщення: 12 Кві 2024 09:53
Остання зміна: 12 Кві 2024 09:53
URI: https://eprints.oa.edu.ua/id/eprint/9109

Actions (login required)

Переглянути елемент Переглянути елемент