Психологічна самореалізація молодшого школяра засобами мистецтва

Гандзілевська, Г. Б. (2008) Психологічна самореалізація молодшого школяра засобами мистецтва. Other thesis, Національний університет "Острозька академія".

[thumbnail of psykholohichna_samorealizatsiia_dysertatsiia.pdf] PDF - Published Version
Download (3MB)

Abstract

Сучасні нововведення в системі освіти України та розвиток психологічної науки підсилюють актуальність питань самореалізації особистості в її творчій діяльності. Як свідчить аналіз теоретичних положень та практичний досвід,
розв’язання даної проблеми стосується насамперед підліткового та старшого шкільного віку. Однак молодший шкільний вік є фундаментальним етапом становлення особистості дитини, оскільки в цей період самореалізація набуває актуальності у зв’язку зі зміною соціального середовища, адаптацією до учнівського колективу. Проте потреба в навчальних успіхах та спілкуванні, що
є базовими для цього віку, не завжди задовільняються в навчальній діяльності, що, у свою чергу, спричиняє спад мотивації до провідної діяльності та створює
значні труднощі для повноцінного розвитку дитини. Молодший шкільний вік є періодом інтенсивного креативного становлення (І.Бех, Л.Божович, Л.Виготський, О.Леонтьєв, С.Максименко та ін.) і характеризується сенситивністю до творчої діяльності (Я.Коменський, В.Сухомлинський та ін.) та оптимальним для особистісної самореалізації новоутворенням – рефлексією.
Для осмислення даної проблеми велике значення мають праці вітчизняних психологів: К.Абульханової-Славської, Л.Виготського, З.Карпенко, Г.Костюка,
О.Леонтьєва, С.Максименка, В.Москальця, І.Пасічника, Р.Павелківа, А.Петровського, С.Рубінштейна, М.Савчина та ін., гуманістичні концепції
Ш.Амонашвілі, К.Домбровського, А.Маслоу, М.Монтессорі, А.Мудрика, Г.Олпорта, К.Роджерса та ін. Завдяки доробку цих науковців вдалося суттєво поліпшити методологічну базу дослідження психології особистості та її
духовного зростання, виділити принцип саморозвитку особистості через стимулювання її активності, незалежності, прагнення до самовираження та самореалізації.

Item Type: Thesis (Other)
Uncontrolled Keywords: самореалізація, засоби мистецтва, молодші школярі
Subjects: by fields of science > Psychology
Дисертації
Divisions: The College of Humanities > The Department of Psychological and Pedagogical Sciences
Depositing User: Галина Петрівна Цеп'юк
Date Deposited: 29 Jul 2024 06:36
Last Modified: 29 Jul 2024 06:36
URI: https://eprints.oa.edu.ua/id/eprint/9252

Actions (login required)

View Item View Item