Digital Repository of Ostroh Academy

Емоційно-вольова саморегуляція у формуванні саногенного мислення студентської молоді (Emotional and volitional self-regulation in formation of the students’ sanohenic thinking)

Гільман, А. (A. Hilman) (2017) Емоційно-вольова саморегуляція у формуванні саногенного мислення студентської молоді (Emotional and volitional self-regulation in formation of the students’ sanohenic thinking). Науковий вісник Миколаївського національного університету ім. В. О. Сухомлинського. pp. 51-55.

[img] PDF - Published Version
Download (277kB)

Abstract

У статті розглядається проблема формування саногенного мислення та особливості прояву емоційно-вольової регуляції студентів. Автором зосереджено увагу на таких властивостях харак- теру студентів як наполегливість та самовладання, локус контролю-Я та на вольовій діяльності молодої особи зокрема. Проаналізовано роль емоційно-вольової саморегуляції у формуванні сано- генного мислення студентської молоді, що сприяє підвищенню психічного та соматичного здоров'я студентської молоді. (The article deals with the problem of sanohenic thinking formation and peculiarities of students’ emotional and volitional regulation. The author focuses on character properties such as students' perseverance and self-control, locus of control, and volitional activity of young people in particular. It is determined that the emotional and volitional self-regulation is one of the conditions of formation of sanohenic thinking that promotes mental and physical health of students.)

Item Type: Article
Corporate Creators: Національний університет "Острозька академія" (The National University of Ostroh Academy)
Uncontrolled Keywords: Cаногенне мислення, патогенне мислення, стрес, емоції, воля, вольова саморегуляція, наполегливість, самовладання, локус контролю (Sanohenic thinking, pathogenic thinking, stress, emotions, will, volitional self-regulation, perseverance, self-control, locus of control)
Subjects: by fields of science > Psychology
Divisions: The College of Political Studies and Information Management > The Department of Psychological and Pedagogical Sciences
Depositing User: Галина Цеп'юк
Date Deposited: 29 Mar 2018 08:30
Last Modified: 29 Mar 2018 08:30
URI: http://eprints.oa.edu.ua/id/eprint/6854

Actions (login required)

View Item View Item