Черноус, Т. (T. Chernous) and Каламаж, В. (V. Kalamazh) (2022) Тілесно-руховий чинник музичного впливу на рефлексивний компонент емоційного інтелекту (на прикладі майбутніх учителів початкових класів) (Bodily-motor factor of musical influence on the reflexive component of emotional intelligence (on the example of future primary teachers)). Вісник Львівського університету. Серія психологічні науки (вип.12). pp. 130-138.
Preview |
PDF
- Published Version
Download (487kB) | Preview |
Анотація
У статті розглянуто вплив тілесно-рухового складника музичних засобів на розвиток рефлексивного компонента емоційного інтелекту через покращення тілесно-емоційного самоусвідомлення. Як основний чинник впливу використано музично-рухову інтервенцію, побудовану згідно з інтегративною концепцією Орф-підходу. Тілесно-руховий фактор впливу розглянутий з позиції єдності фізичного та психічного компонентів, що відображає дуальну природу психоемоційних проявів. Даними теоретичного аналізу обґрунтовано рефлексивну функцію тілесно-емоційного усвідомлення як один з дієвих чинників формування професійної Я-концепції майбутніх учителів початкових класів. За результатами дослідження виявлено динамічні зміни у рівні тілесної усвідомленості, що дозволило визначити рівень впливу рухового складника музичної діяльності на формування метакогнітивного компонента емоційного інтелекту. Представлено дані емпіричного дослідження щодо динаміки визначених рухових параметрів самоусвідомлення стосовно підкатегорій «час», «вага», «простір», «потік» (Лабан-Бартеніефф) і рівня важкості/легкості визначення параметрів руху (шкала Лайкерта) до та після музично-рухової діяльності, побудованої за принципами інтегративної концепції Орф-підходу. Зроблено висновок про позитивні тенденції щодо зміни динамічних характеристик самоусвідомлення тілесно-рухових параметрів, що підтверджено застосуванням t-критерію Стьюдента. Згідно з отриманими даними зроблено висновок щодо доцільності використання тілесно-рухового компонента музичного впливу як такого, що відображає психоемоційний стан і може бути використаний як активний чинник впливу у процесі формування емоційних компетенцій майбутніх учителів. Результати дослідження вказують на ефективність впливу інноваційних педагогічних підходів, зокрема, використання інтегративної концепції Орф-підходу, що базується на музично-танцювально-руховому впливові, на розвиток метакогнітивних навичок самоусвідомлення у структурі емоційного інтелекту майбутніх учителів початкових класів.
(The article considers the effects of the bodily-motor component of musical means on the development of the reflexive component of emotional intelligence through the improvement of bodily-emotional self-awareness. The musical-motor intervention constructed according to the integrative concept of the Orff Approach is used as the main factor of influence. The results of the study revealed dynamic changes in the level of physical awareness, which allowed to determine the level of influence of the motor component of musical activity on the formation of the metacognitive component of emotional intelligence. The data of theoretical analysis substantiate the reflexive function of body-emotional awareness, as one of the effective factors in the formation of professional self-concept of future primary school teachers. The results of the study revealed dynamic changes in the level of physical awareness, which allowed to determine the level of influence of the motor component of musical activity on the formation of the metacognitive component of emotional intelligence. The data of empirical research on the dynamics of certain motor parameters of self-awareness Flow, Weight, Space, Time (Laban/Bartenieff) and the level of difficulty/ease of determining motion parameters (Likert scale) due to musical-motor activity based on the integrative concept of Orff Approach are presented. The conclusion about the positive tendencies of dynamic characteristics of self-awareness of bodily-motor parameters is made, which is confirmed by the use of Student’s t-test. The results of the study indicate the effectiveness of innovative pedagogical approaches, in particular Оrff Approach based on music-dance-motor influence, the development of metacognitive skills of self-awareness in the structure of emotional intelligence of future primary school teachers.)
| Тип файлу: | Стаття |
|---|---|
| Ключові слова: | музично-руховий вплив, тілесне усвідомлення, емоційний інтелект, метакогнітивні навички самоусвідомлення, Орф-підхід, професійна Я-концепція, майбутні вчителі початкових класів (musical-motor influence, bodily awareness, emotional intelligence, metacognitive skills of self-awareness, Orff Approach, professional self-concept, future primary school teachers) |
| Теми: | За напрямами > Психологія |
| Підрозділи: | Навчально-науковий інститут соціально-гуманітарного менеджменту > Кафедра психології та педагогіки |
| Розмістив/ла: | заввідділу Наталя Денисенко |
| Дата розміщення: | 28 Лис 2025 08:00 |
| Остання зміна: | 28 Лис 2025 08:00 |
| URI: | https://eprints.oa.edu.ua/id/eprint/10280 |
Actions (login required)
![]() |
Переглянути елемент |


