ОСОБЛИВОСТІ ДОСЛІДЖЕННЯ ВЗАЄМОЗВ’ЯЗКУ САМООЦІНКИ, РІВНЯ ДОМАГАНЬ ТА ГОТОВНОСТІ ДО ПРОФЕСІЙНОГО САМОВИЗНАЧЕННЯ У РАННЬОМУ ЮНАЦЬКОМУ ВІЦІ (PECULIARITIES OF THE RELATION BETWEEN SELF-ESTEEM, ASPIRATION LEVEL, AND PROFESSIONAL SELF-READINESS IN EARLY ADOLESCENCE)

Кулаков, Р. (R. Kulakov) (2014) ОСОБЛИВОСТІ ДОСЛІДЖЕННЯ ВЗАЄМОЗВ’ЯЗКУ САМООЦІНКИ, РІВНЯ ДОМАГАНЬ ТА ГОТОВНОСТІ ДО ПРОФЕСІЙНОГО САМОВИЗНАЧЕННЯ У РАННЬОМУ ЮНАЦЬКОМУ ВІЦІ (PECULIARITIES OF THE RELATION BETWEEN SELF-ESTEEM, ASPIRATION LEVEL, AND PROFESSIONAL SELF-READINESS IN EARLY ADOLESCENCE). Наукові записки Національного університету «Острозька академія». Серія «Психологія і педагогіка». (Вип.28). pp. 105-117.

[thumbnail of 12.pdf] PDF - Published Version
Download (250kB)

Анотація

У статті розглядається проблема професійного самовизна-
чення у ранньому юнацькому віці з позиції свідомого та обґрунтованого вибору майбутньої професії. Розкрито значущість самооцінки та рівня домагань як провідних конструктів самосвідомості в професійному самовизначенні особистості, які забезпечують репрезентацію суб’єктивної картини бажаного професійного майбутнього. Зазначено, що результатом професійного самовизначення у ранній юності є психологічна готовність до професійного самовизначення, яка свідчить про уточнення майбутнього соціально-професійного статусу й початок формування необхідних для обраної професії професійно-важливих якостей. Представлено характеристику методів дослідження взаємозв’язку самооцінки, рівня домагань і готовності старшокласників до професійного
самовизначення, які утворюють «трикутник професійного самовизначення» і дозволяють визначити на цій основі типологію професійного самовизначення юнаків і дівчат.
(The article deals with the problem of professional self-determination in early adolescence from a position of conscious and reasonable mportance of self-esteem and level
of claims as one of the leading identity constructs in professional selfdetermination, which provide a representation of subjective picture of the desired professional future are disclosed. It is noted that the result of professional self-determination in early adolescence is a psychological readiness to professional self-determination, which indicates the refinement of future socio-professional status and the start of the
forming of professionally important qualities which are required for the chosen career. The characterization methods to study the correlation of self-esteem, level of claims and readiness of senior students to professional self-determination, which forms a «triangle of professional
self-determination» and allow to determine a typology of professional self-determination of boys and girls on this basis.)

Тип файлу: Стаття
Ключові слова: Рання юність, старшокласники, професійне самовизначення, самооцінка, рівень домагань, професійні домагання, типологія професійного самовизначення (Еarly adolescence, senior students, professional self-determination, self-esteem, level of claims, professional claims, typology of professional self-determination)
Теми: За напрямами > Психологія
Підрозділи: UNSPECIFIED
Розмістив/ла: Галина Цеп'юк
Дата розміщення: 16 Кві 2015 14:38
Остання зміна: 16 Кві 2015 14:38
URI: https://eprints.oa.edu.ua/id/eprint/3662

Actions (login required)

Переглянути елемент Переглянути елемент