П'янковська , І. В. (I. Piankovska) (2008) Визначення ключових компетентностей майбутніх вчителів у країнах Європи. Вища освіта України. Тематичний випуск «Вища освіта України у контексті інтеграції до європейського освітнього простору», 1 ((8)). pp. 384-391.
PDF
- Published Version
Download (188kB) |
Abstract
У статті розглядається провідне педагогічне поняття “ключові компетентності вчителів”. У змісті наукової розвідки на основі європейських джерел та вітчизняних публікацій розкриваються загальні підходи до визначення ключових компетентностей, що ними повинні володіти сучасні вчителі.
(The article is devoted to the analysis of the leading pedagogical concept “the teachers’ key competences”. The scope of the scientific research, which was based on the European sources and the publications of Ukrainian scholars, involves general approaches to defining key competences which should be acquired by teachers
Item Type: | Article |
---|---|
Subjects: | by fields of science > Education > Pedagogics Навчальні матеріали та презентації |
Divisions: | Educational and Scientific Institute of Linguistics > The Department of English Language and Literature Scientific centre > Laboratoty „Modern Technologies of Forming Foreign Language’s Communicative Competence” Educational and Scientific Institute of Linguistics |
Depositing User: | Галина Цеп'юк |
Date Deposited: | 24 May 2011 09:01 |
Last Modified: | 31 May 2011 09:38 |
URI: | https://eprints.oa.edu.ua/id/eprint/627 |
Actions (login required)
View Item |