Вплив Болонського процесу на розвиток вищої освіти сучасної Німеччини

П'янковська , І. В. (I. Piankovska) (2009) Вплив Болонського процесу на розвиток вищої освіти сучасної Німеччини. Наукові записки. Серія «Психологія і педагогіка» (Вип.13). pp. 345-358.

[thumbnail of vplyv.pdf] PDF - Published Version
Download (230kB)

Abstract

Статтю присвячено висвітленню основних положень Болонської декларації та особливостям її впровадження у вищій освіті Німеччини. На основі статистичних документів та інших джерел, аналізуються основні аспекти реформування вищої освіти Німеччині у процесі її переходу на двоступеневу систему навчання.
(The article is dedicated to highlighting the main points of the Bologna Declaration and the features of its implementation in the higher education of Germany. On the basis of statistical documents and other sources, the main aspects of the higher education reform in Germany during its transition to the two-stage system of education are analysed.)

Item Type: Article
Subjects: by fields of science > Education > Pedagogics
Навчальні матеріали та презентації
Divisions: Educational and Scientific Institute of Linguistics > The Department of English Language and Literature
Scientific centre > Laboratoty „Modern Technologies of Forming Foreign Language’s Communicative Competence”
Educational and Scientific Institute of Linguistics
Depositing User: Галина Цеп'юк
Date Deposited: 24 May 2011 11:53
Last Modified: 31 May 2011 09:36
URI: https://eprints.oa.edu.ua/id/eprint/630

Actions (login required)

View Item View Item