П'янковська , І. В. (I. Piankovska) (2009) Вплив Болонського процесу на розвиток вищої освіти сучасної Німеччини. Наукові записки. Серія «Психологія і педагогіка» (Вип.13). pp. 345-358.
PDF
- Published Version
Download (230kB) |
Abstract
Статтю присвячено висвітленню основних положень Болонської декларації та особливостям її впровадження у вищій освіті Німеччини. На основі статистичних документів та інших джерел, аналізуються основні аспекти реформування вищої освіти Німеччині у процесі її переходу на двоступеневу систему навчання.
(The article is dedicated to highlighting the main points of the Bologna Declaration and the features of its implementation in the higher education of Germany. On the basis of statistical documents and other sources, the main aspects of the higher education reform in Germany during its transition to the two-stage system of education are analysed.)
Item Type: | Article |
---|---|
Subjects: | by fields of science > Education > Pedagogics Навчальні матеріали та презентації |
Divisions: | Educational and Scientific Institute of Linguistics > The Department of English Language and Literature Scientific centre > Laboratoty „Modern Technologies of Forming Foreign Language’s Communicative Competence” Educational and Scientific Institute of Linguistics |
Depositing User: | Галина Цеп'юк |
Date Deposited: | 24 May 2011 11:53 |
Last Modified: | 31 May 2011 09:36 |
URI: | https://eprints.oa.edu.ua/id/eprint/630 |
Actions (login required)
View Item |