Матласевич, О. В. (О. Matlasevych) (2016) Детермінанти та механізми розвитку педагогічних здібностей. Наукові записки Національного університету «Острозька академія». Серія «Психологія» (Вип.4). pp. 162-176. ISSN 966-7631-15-Х
PDF
- Published Version
Download (413kB) |
Анотація
На основі теоретичного аналізу у статті обґрунтовано
основні детермінанти та механізми розвитку педагогічних здібностей. Виділено дві групи чинників – реактивні (операційно-діяльнісні і соціальні) та проактивні (особистісно-ціннісні і духовні). Розвиток педагогічних здібностей під впливом реактивних чинників – це рух «ззовні всередину»: зовнішні обставини мають змінитися раніше, ніж людина і її здібності. Розвиток під впливом проактивних чинників – це зміни «зсередини назовні»: змінюється ставлення до себе, до своєї діяльності і, як наслідок, змінюються здібності і сама діяльність. Механізмами розвитку педагогічних здібностей визначено: ціннісну регуляцію, рефлексію та внутрішній діалог.
Тип файлу: | Стаття |
---|---|
Ключові слова: | детермінація, діяльність, духовність, особистість, педагогічні здібності, рефлексія, розвиток (determination, activity, spirituality, personality, pedagogical skills, refl ection, development) |
Теми: | За напрямами > Освіта > Педагогіка |
Підрозділи: | Навчально-науковий інститут соціально-гуманітарного менеджменту > Кафедра психології та педагогіки |
Розмістив/ла: | Галина Цеп'юк |
Дата розміщення: | 29 Січ 2019 12:10 |
Остання зміна: | 29 Січ 2019 12:10 |
URI: | https://eprints.oa.edu.ua/id/eprint/7517 |
Actions (login required)
Переглянути елемент |