Шестопал, Іванна (2019) Психологічні особливості професійної самореалізації вихователів ЗДО. Нова педагогічна думка, 1 (97). pp. 76-80.
PDF
- Published Version
Download (373kB) |
Abstract
У статті досліджено феномен самореалізації особистості, зокрема жінки, і його психологічні особливості на сучасному етапі розвитку і трансформації українського суспільства. Проаналізовано зміст понять “становлення особистості”, “професійна самореалізація”, виділено етапи професійної самореалізації вихователів закладів дошкільної освіти. Психологічні особливості самореалізації сучасного педагога залежать від рівня задоволеності її потреб у професійній сфері, а також від системи її ціннісних орієнтацій.
(The article is devoted to consideration of professional self-realization as of one of
significant factors of woman’s personality formation. The concept of "becoming a person",
"professional self-realization" are analyzed, and the stages of professional fulfillment of the
teachers of institutions of preschool education are formulated. Psychological peculiarities of selfrealization of a modern educator depend upon the level of satisfaction of her needs in professional
sphere, and also upon the system of her values orientation.)
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | самореалізація, професійна самореалізація, становлення особистості, рівні самореалізації, професіоналізм, вихователь закладу дошкільної освіти (self-realization, professional self-fulfillment, identity formation, level of selfrealization, professionalism, teacher of institutions of preschool education) |
Subjects: | by fields of science > Psychology |
Divisions: | The College of Humanities > The Department of Psychological and Pedagogical Sciences |
Depositing User: | Іванна Шестопал |
Date Deposited: | 15 May 2020 19:51 |
Last Modified: | 15 May 2020 19:51 |
URI: | https://eprints.oa.edu.ua/id/eprint/7917 |
Actions (login required)
View Item |