Образ жінки в сучасному газетному дискурсі україни воєнного періоду (The image of woman in modern Ukrainian newspaper discourse during the war)

Маслова, Ю. П. (Yu. Maslova) (2024) Образ жінки в сучасному газетному дискурсі україни воєнного періоду (The image of woman in modern Ukrainian newspaper discourse during the war). Наукові записки Національного університету «Острозька академія». Серія «Філологія» (21(89)). pp. 134-138. ISSN 25192558

[thumbnail of The image of woman in modern Ukrainian.pdf] PDF - Published Version
Download (586kB)

Анотація

Засоби масової інформації, зокрема газетні видання, часто виконують функцію не лише інформаційних посередників, але й конструктів соціальної реальності, формуючи гендерні ролі, уявлення та стереотипи. Газетні статті про військові реалії висвітлюють широкий спектр соціальних питань, що включає і зміни в соціальній структурі, і рухи біженців, і гуманітарні катастрофи, і вплив війни на повсякденне життя людей. У статті на матеріалі газетних текстів і заголовків у сучасних українськомовних виданнях воєнного періоду описано основні якості, що формують образ жінки. Мета наукової розвідки – проаналізувати пріоритетні жіночі ролі, до яких звертаються автори газетних текстів у процесі їхньої вербалізації на лексико-семантичному й стилістично-аксіологічному рівнях. Динамічна жвавість дискурсу і швидка реакція на зміну соціокультурних реалій буття дає змогу газетним виданням досить ефективно впливати на свою цільову авдиторію в період війни, використовуючи комунікативні потенції мови й різноманітні мовні прийоми: експресивно забарвлену й стилістично-знижену лексику, військову термінологію, неологізми, стилістичні прийоми, метафоричність висловлювань, сленг тощо. У статті осмислено репрезентацію жінок у сучасному газетному дискурсі України в контексті воєнного періоду, тому основну увагу закцентовано на аналізі змін у візуалізації та моделюванні жіночих образів ідентичності в газетних публікаціях, ураховуючи їхню роль як учасниць військових дій, так і їхній вагомий внесок у підтримку воєнних зусиль на різних рівнях суспільства. Дослідження спирається на теоретичні основи гендерних студій та аналіз газетного дискурсу, осмислюючи як традиційні, так і новітні підходи до висвітлення жіночих модифікованих образів у пресі. Усебічний аналіз медіа вказує на тенденцію до зміни в ієрархії гендерних стереотипів стосовно жінок, їх нівелювання, адже простежуємо зміщення акцентів у бік актуалізації жіночої ділової, політичної, громадської й військової активності. В епоху інформаційних технологій та масових комунікацій газетний дискурс виконує вирішальну роль у формуванні суспільних уявлень.
(The media, in particular newspapers, often serve functions not only as information mediators but also as constructs of social reality, shaping gender roles, perceptions, and stereotypes. Newspaper articles about military realities cover a wide range of social issues, including changes in the social structure, refugee movements, and humanitarian disasters, and the impact of war on people’s daily lives. The article is based on newspaper texts and headlines in contemporary Ukrainian-language publications of the wartime period, the article describes the main qualities that that form the image of a woman. The purpose of the research is to analyse the priority of female roles addressed by the authors of newspaper texts in the process of their verbalization at the lexical, semantic, stylistic, and emphatic levels. The dynamic liveliness of the discourse and the rapid response to the changing socio-cultural realities of life allows newspapers to influence their target audience quite effectively influence their target audience during the war, using the communicative potential of language and various linguistic techniques: expressively coloured and stylistically reduced vocabulary, military terminology, neologisms, stylistic devices, metaphorical expressions, slang, etc. The article examines the representation of women in contemporary Ukrainian newspaper discourse in the context of the wartime period. It focuses on analyzing changes in the visualisation and modelling of women’s identity images in newspaper publications, considering their role as participants in the war and their significant contribution to supporting the war effort at various levels of society. The study draws on the theoretical foundations of gender studies and analysis of newspaper discourse, comprehending traditional and newer approaches to the coverage of women’s modified images in the press. A comprehensive analysis of the media indicates a tendency to change the hierarchy of gender stereotypes about women and to level them out because we see a shift in emphasis towards actualising women’s business, political, social, and military activity. In the age of information technology and mass communications, newspaper discourse plays a crucial role in shaping public perceptions.)

Тип файлу: Стаття
Ключові слова: газетний дискурс, образ жінки, воєнний період, Україна, гендерні студії (newspaper discourse, image of a woman, wartime, Ukraine, gender studies)
Теми: За напрямами > Загальні питання лінгвістики та літератури > Риторика
Підрозділи: Навчально-науковий інститут міжнародних відносин та національної безпеки > Кафедра інформаційно-документних комунікацій
Розмістив/ла: заввідділу Наталя Денисенко
Дата розміщення: 10 Лип 2024 13:44
Остання зміна: 10 Лип 2024 13:44
URI: https://eprints.oa.edu.ua/id/eprint/9238

Actions (login required)

Переглянути елемент Переглянути елемент