Вимірювання трудоголізму студентів: досвід розроблення опитувальника (Student workaholism measurement: an experience of the questionnaire development)

Нікітчук, У. (U. Nikitchuk) and Костриба, О. (O. Kostryba) and Павловська, В. (V. Pavlovska) (2020) Вимірювання трудоголізму студентів: досвід розроблення опитувальника (Student workaholism measurement: an experience of the questionnaire development). Наукові записки Національного університету «Острозька академія». Серія «Психологія» (№11). pp. 197-202. ISSN 24157384

[thumbnail of Vymiriuvannia.pdf] PDF - Published Version
Download (302kB)

Анотація

У статті запропоновано результати дослідження психометричних властивостей розробленого українською мовою Опитувальника трудоголізму студентів (N = 191). Вивчено внутрішню узгодженість, конкурентну валідність, дискримінативність, внутрішню структуру, обґрунтовано конструктну валідність опитувальника. Результати свідчать про хорошу внутрішню узгодженість методики (α = 0.88), значущу високу кореляцію опитувальника із Голландською шкалою трудової залежності (r = 0.55, 0.59 для різних шкал, P < 0.01), відмінну дискримінативність (δ = 0.99). На основі факторного аналізу запропоновано шестифакторну структуру трудоголізму студентів. Обговорено обмеження та перспективи дослідження.
(The article proposes the results of a study of psychometric properties of The Student Workaholism Questionnaire developed in Ukrainian and studied on student sample (N = 191). A review of current studies regarding the structure and measurement of workaholism is proposed. The internal consistency, concurrent validity, discriminatory power, internal structure are studied, the constructive validity of the questionnaire is substantiated. The results indicate good internal consistency of the questionnaire (Cronbah’s α = 0.88), significant-high correlation of the questionnaire with the Dutch Work Addiction Scale (Pearson’s r = 0.55, 0.59 for different scales, P < 0.01), excellent discriminatory power of scores (Ferguson’s δ = 0.99). Based on the exploratory factor analysis, the six-factor structure of students’ workaholism is proposed. It includes (1) the pressure of the need to perform tasks (2) obsession with work; (3) health neglect; (4) selfexploitation; (5) intrinsic learning motivation; (6) perfectionism. This structure appears to be novel, thus, requires future confirmatory studies across different samples. Limitations and prospects of the research are discussed.)

Тип файлу: Стаття
Ключові слова: трудоголізм, Опитувальник трудоголізму студентів, Голландська шкала трудової залежності, особистісний опитувальник, психометричні властивості опитувальника (workaholism, Students’ Workaholism Inventory, The Dutch Work Addiction Scale, personality inventory, psychometric properties of an inventory)
Теми: За напрямами > Психологія
Підрозділи: Навчально-науковий інститут соціально-гуманітарного менеджменту > Кафедра психології та педагогіки
Розмістив/ла: заввідділу Наталя Денисенко
Дата розміщення: 24 Січ 2025 10:51
Остання зміна: 24 Січ 2025 10:51
URI: https://eprints.oa.edu.ua/id/eprint/9575

Actions (login required)

Переглянути елемент Переглянути елемент