Як помічник стає героєм і як це впливає на текст: фентезійна трилогія Р. Гобб «Асасин» (How the assistant becomes a hero, and how it affects a text: fantasy trilogy by R. Hobb «Assassin»)

Годунок, З. В. (Z. Hodunok) (2024) Як помічник стає героєм і як це впливає на текст: фентезійна трилогія Р. Гобб «Асасин» (How the assistant becomes a hero, and how it affects a text: fantasy trilogy by R. Hobb «Assassin»). Вісник ЛНУ імені Тараса Шевченка. Філологічні науки (2(361)). pp. 148-156.

[thumbnail of How the assistant becomes a hero.pdf]
Preview
PDF - Published Version
Download (289kB) | Preview

Анотація

У статті аналізується центральний персонаж трилогії Робін Гобб «Асасин» (Farseer («Провісник») в оригіналі) Фітц Чівелрі, який, відповідно до морфологійних і функційних характе ристик, ідентифікується у структурі мономіфу фентезійного тексту як помічник/друг. Уведений в оповідь Робін Гобб як герой, він частково зберігає свої функції помічника, частково ж реалізується як герой. Серед ознак, які зберігаються, виділяються такі: драматичний бекґраунд та унікальні надлюдські здібності. Він також реалізується як захисник, проте ця функція обмежена: він не є типовим героєм-воїном, отже, не є безстрашним, природно боїться за своє життя й рятує його. Водночас є характеристики, які не повною мірою реалізуються персонажем в оповіді. Так, до них авторка статті відносить те, що персонаж не включений у боротьбу за престол, не прагне влади, реалізується головно у служінні іншому й не є тим, хто безпосередньо перемагає Зло. Такі структурні зміни персонажа, зрозуміло, призводять до певних змін художньої концепції фентезійного тексту трилогії «Асасин» Робін Гобб. Авторка наукової статті наголошує, що змінюються кут зору оповіді (акцентується мотив самопошуку, а не два поспіль: самоідентифікації й боротьби за владу), структура її ключових мотивів (суттєво зменшується важливість боротьби за владу для персонажів), спосіб осмислення героя, який перемагає Зло, тощо.
(The article analyzes the central character of Robin Hobb’s «Assassin» (originally titled trilogy «Farseer») Fitz Chivalry, according to morphological and functional characteristics, is identified in the monomyth structure of a fantasy text as an assistant / a friend. Introduced by Robin Hobb as a hero, he partially retains his assistant functions, while also being realized as a hero. Among the features that are preserved, the following stand out: a dramatic background and unique superhuman abilities. He is also realized as a defender, but this function is limited: he is not a typical warrior hero, therefore, he is not fearless, he naturally fears for his life. At the same time, there are characteristics, that are not fully realized by the character in the story. The character is not included in the struggle for the throne, does not seek power, is realized mainly in the service of the others and is not the one who directly defeats Evil. These structural changes in the character naturally lead to certain changes in the artistic concept of the «Assassin» fantasy trilogy by Robin Hobb. The author of the scientific article emphasizes that there are changes in the narrative perspective (the motive of self-search is emphasized, not two in a row: self-identification and struggle for power), structure of its key motifs (the importance of the power struggle for the characters is significantly reduced), and the way the hero, who defeats Evil, is interpreted, among other things. )

Тип файлу: Стаття
Ключові слова: фентезі, фентезійний персонаж, структура персонажа, функції персонажа, типовий чоловічий персонаж фентезі (fantasy, fantasy character, character structure, character functions, typical male fantasy character)
Теми: За напрямами > Загальні питання лінгвістики та літератури > Літературна критика. Літературні дослідження
Підрозділи: Навчально-науковий інститут соціально-гуманітарного менеджменту > Кафедра журналістики та PR менеджменту
Розмістив/ла: заввідділу Наталя Денисенко
Дата розміщення: 11 Лис 2025 08:52
Остання зміна: 11 Лис 2025 08:52
URI: https://eprints.oa.edu.ua/id/eprint/10202

Actions (login required)

Переглянути елемент Переглянути елемент